Eerste 'onverpakte' supermarkt opent in Berlijn
- Food-en-retail
- 4 sep 2014 @ 15:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInnovatieFoodInspiratie
- 4 sep 2014 @ 15:00
- Redactie Food en Retail
In Berlijn opent in september ‘Original Unverpackt’: de eerste supermarkt zonder voorverpakte voedingsmiddelen. De winkel komt in de wijk Kreuzberg. Initiatiefneemsters Sara Wolf en Milena Glimbovski ergeren zich niet alleen aan de grote hoeveelheid verpakkingsafval, maar ook aan de door de voedingsmiddelenindustrie opgelegde verpakkingshoeveelheid die voedselverspilling in de hand werkt.
Wolf: ‘Wij vinden de huidige werkwijze niet duurzaam. Dat moet anders en beter kunnen.’ Glimbovski: ‘Wij willen zelf bepalen hoe wij onze inkopen doen. En hoe vol onze keukenkastjes staan met aangebroken verpakkingen.’
Succesvolle financiering
Dat het idee aanslaat blijkt uit de succesvolle financiering. De basis is gelegd door particuliere investeerders. Via crowdfunding hoopten de initiatiefneemsters in veertig dagen 45 duizend euro op te halen. Het werden er ruim 110 duizend!
Sobere aanblik
Vergeleken met de supermarkt zoals wij die kennen, biedt de winkel een sobere aanblik. De wanden zijn bedekt met transparante verticale containers, waar de producten in zitten, die overwegend rechtstreeks van lokale producenten komen. Glimbovski: ‘Bij ons vinden mensen geen eindeloze rijen merken voor hetzelfde product: één soort, de goede, is genoeg. De klant kan naar eigen behoefte een zelf meegebracht potje, trommeltje of doosje vullen. Voor klanten die geen potje bij zich hebben, hebben wij potjes of zakken van gerecycled papier. Alles uitermate hygiënisch, dat spreekt vanzelf.’ Wolf tot slot: ‘De supermarkt zal nooit meer hetzelfde zijn.’ (Bron: Upworthy.com)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing