Geurmarketing kan omzet verhogen

Geurmarketing kan omzet verhogen
  • Food-en-retail
  • 5 sep 2014 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenInspiratieInstore marketing

Strategisch ingezette geurmarketing is merkopbouwend en omzet verhogend. Het speelt in op de emotie van klanten. Geur kan worden ingezet op de winkelvloer, near-store maar ook in print op verpakkingen. Dit is de visie van SmartNose. Het adviesbureau organiseert donderdag 2 oktober aanstaande het congres Geurtrends & Geurbeleving.

SmartNose heeft geurprojecten gedaan voor onder meer Niveau, Philips, Rabobank en voor een opticienketen. Adam Tasi, general manager SmartNose: ‘We voorzien ook winkelcentra van Corio van geur, net als filialen van Jumbo en de modewinkels van Coltex.’

Kleinschalig
Tasi: ‘We houden het congres – met plek voor 22 deelnemers – bewust kleinschalig. De ervaring is dat er dan een interessante discussie op gang komt met de sprekers.’ De sprekers zijn:
Caro Verbeek is kunsthistorica gespecialiseerd op het gebied van de zintuigen geur en tast in relatie tot cultuur. Zij maakt geurenrondleidingen voor musea en andere instellingen, o.a. het Rijksmuseum & Hortus Botanicus. Prof. Dr. E.P. Köster, hoogleraar fundamenteel en toegepast onderzoek der zintuigen, is gespecialiseerd in geurmarketing en smaakbeleving. Köster vertelt aan de hand van praktijkgericht onderzoeken over de dynamiek van geurpreferenties die voor marketing specialisten van belang zijn.

Geurtrends 2015
Désirée Struijk, founding director van SmartNose, laat zien hoe je door het optimaliseren van je Experience Strategy kan uitgroeien tot een zintuiglijke Soul Brand met duurzame en winstgevende klantrelaties. Tot slot zal Tasi de allernieuwste geurmarketing activaties en producten zien en ruiken de nieuwste geurtrends voor 2015 presenteren met alle bijbehorende geuren. Meer informatie over het congres staat op de site.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken