Hema lanceert bijzondere MOAM-collectie

Hema lanceert bijzondere MOAM-collectie
  • Food-en-retail
  • 29 sep 2014 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Vanaf vandaag ligt een door vier ontwerpers bedachte en nogal hippe kledingcollectie in de schappen van de Hema. Het gaat om een twintigdelige collectie die comfortabel moest zijn en geschikt voor de Nederlandse consument. MOAM Collective, de makers, is een club die staat voor MOde AMsterdam. Fashion-veteranen Frans Molenaar en Claes Iversen begeleidden het jonge MOAM-kwartet.

Het resultaat zijn onder meer een bomberjack, blazer, vest, gebreide trui en een t-shirt waarop suggestief de beroemde rookworsten prijken. 'Mijn vrienden stalken me of ik een bomber of rookworstshirt voor ze achter wil houden. De collectie is niet leeftijdgebonden', signaleert ontwerper en MOAM-oprichter Martijn Nekoui, die ook al zijn enthousiaste moeder van het lijf moest houden. Deze keer ontwierpen namens MOAM Tess van Zalinge, Julie de Ruijter, Dewi Bekker en Sanne Faber. Inmiddels heeft het warenhuis besloten de collectie niet in 200 maar in 280 winkels te verkopen, meldt Metro vandaag. Volgens Nekoui is de Nederlandse vrouw die de hele collectie koopt 'meteen klaar'. En dat sluit weer mooi aan bij de positionering van de Hema. (PvWK)

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken