Karwei legt focus op design en woonmode

Karwei legt focus op design en woonmode
  • Food-en-retail
  • 26 sep 2014 @ 09:44
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignPRBranding

Doe-het-zelf keten Karwei is dit jaar voor de eerste keer aanwezig op twee design events: De Woonbeurs Amsterdam en de Dutch Design Week in Eindhoven. Met de presentatie van de nieuwe collectie eigentijdse meubelen en de doe-het-zelf designcollectie in pop-up stores wil Karwei haar positie als decoratieve bouwmarkt benadrukken.

‘We maken woonmode bereikbaar’, zo meldt het persbericht. De Karwei-bouwmarkten heeft 135 vestigingen en een webshop en behoort volgens eigen zeggen tot de drie grootste bouwmarktketens in Nederland. een snelgroeiende keten binnen de doe-het-zelfbranche.

Aantrekkelijk voor vrouwen
Naast het aanbod van de doe-het-zelf artikelen wordt de interieurkant van Karwei steeds duidelijker en dominanter. Een koers die 7 jaar geleden werd ingegaan en zeker de afgelopen twee jaar in een stroomversnelling is geraakt. Resultaat is dat niet alleen mannen en maar ook vrouwen Karwei weten te vinden.

Zeecontainers
Volgens Matthijs van Ewijk, brandmanager van Karwei is het een logische stap om zich dit jaar uitgebreid op De Woonbeurs Amsterdam te presenteren: ‘Het trendy interieuraanbod heeft het niveau en de kwaliteit die je terugziet in de toonaangevende woonbladen. Onze aanwezigheid op deze beurs sluit naadloos aan bij de doelstelling: consumenten inspireren en helpen zelf hun ideale interieur te creëren.’ Stylistes helpen op de Woonbeurs consumenten om hun eigen stijl en smaak in beeld te brengen. Ter plekke worden moodboards gemaakt en wordt persoonlijk interieuradvies gegeven. Twee omgebouwde zeecontainers vormen de basis van de presentatie op De Woonbeurs Amsterdam. Matthijs: ‘De stand is laagdrempelig, ongedwongen en basic. Model stond het hippe Londense Boxpark. Een pop up winkelcentrum gebouwd van zeecontainers. Dat losse en ongedwongen karakter past bij onze collectie.’

Dutch Design Week
Na de Woonbeurs Amsterdam verplaatst de presentatie zich naar de Dutch Design Week, van 18 t/m 26 oktober in Eindhoven. Daar komt de nadruk vooral te liggen op doe-het-zelf-design. Matthijs: ‘We presenteren in totaal negen unieke ontwerpen. Het bijzondere is, dat elk ontwerp uit één plaat underlayment wordt gemaakt, zonder dat er maar één stukje hout verloren gaat. Opvallend detail: de ontwerpen zijn eenvoudig zelf te maken. Bezoekers krijgen een gratis patroon en werkbeschrijving mee. We willen mensen zo motiveren om thuis zelf aan de slag gaan: mooi design moet voor iedereen haalbaar zijn.’ De ontwerpen komen van de hand van strategisch bureau Dedato, ontwerpers en architecten, dat Karwei al 20 jaar adviseert over communicatie, standontwerp en winkelinrichting. En, nu speciaal voor de Dutch Design Week levert Dedato 9 kant en klaar ontwerpen, variërend van tafel, bankje tot boekenkast

Eigen collectie
Voor het samenstellen van de interieurcollectie werkt Karwei vanuit stijl- en trendgroepen. Johanne Sintnicolaas, manager stijl & trends. ‘Karwei volgt de ontwikkelingen op interieur- en styling gebied op de voet. We reizen elk jaar af naar grote internationale beurzen. Zo weten we al in heel een vroeg stadium wat er op het gebied van vorm, materiaal en kleur en gevoel gaat spelen. Met die kennis ontwikkelen we nieuwe collecties. De meeste meubelen worden in eigen land geproduceerd. We willen een trendy collectie laten zien, die we voor een hele goede prijs aanbieden.’

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken