Leen Bakker start met uitrol nieuw winkelconcept

Leen Bakker start met uitrol nieuw winkelconcept
  • Food-en-retail
  • 24 sep 2014 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieWebWinkelen

De meubel- en interieur winkelketen Leen Bakker introduceert een nieuw winkelconcept in al zijn woonwinkels en op leenbakker.nl. Inmiddels hebben de vestigingen in Raamsdonksveer, Epe, Almelo, Veenendaal en Duiven een complete metamorfose ondergaan. In de overige 173 vestigingen wordt het concept gefaseerd uitgerold.

Leen Bakker speelt met het nieuwe concept in op de wens van de klant die -in een wereld waar alles online verkrijgbaar is - juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels. Het nieuwe gezicht van het woonwarenhuis wordt vanaf 24 september landelijk gepresenteerd via radio-en tv- commercials en folders. Zo meldt het persbericht.

Nieuw ‘huis’ voor inspiratie
Leen Bakker wil meer sfeer bieden en de beleving tijdens het winkelen centraal stellen. Met hout-look vloeren, heldere en sfeervolle verlichting, grote sfeerbeelden en stijlvolle presentaties wil de winkelketen inspireren op woongebied.

Nieuw logo, nieuwe slogan
Een nieuw logo maakt onderdeel uit van het nieuwe concept. Na ruim 15 jaar wordt het bekende rood-blauwe beeldmerk met uitroepteken vervangen door een fris en eigentijds fuchsia huis met daarin de naam Leen Bakker. De oude pay-off ‘leuk wonen hoeft niet duur te zijn’ maakt plaats voor ‘óók Leen Bakker’ om te benadrukken dat naast kwaliteit en scherpe prijzen Leen Bakker óók klantgericht, eigentijds, verrassend en snel is.

Digitaal gordijnen meten
Leen Bakker zal in haar concept óók de diverse services onder de aandacht brengen, zoals de bezorgservice, levering uit voorraad, een inmeet- en legservice voor vloeren en een maakservice voor gordijnen. Daarnaast zijn er binnenkort op leenbakker.nl een digitale opmeet-optie voor gordijnen en diverse ‘koophulpen’ die de consument ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes. De winkelmedewerkers zijn getraind in meer een-op-een-contact. In een aantal winkels wordt een proef gedaan met tablets voor winkelmedewerkers.

Nieuwe labels
De nieuwe labels die zijn ontwikkeld met het tijdschrift 101 Woonideeën en lifestylemerk lief! blijven dit najaar ook een belangrijk onderdeel van de collectie. Er komen meer mogelijkheden tot maatwerk. Een eerste stap daartoe is de UMIX, een eigen merk bankencollectie, waarbij klanten zelf hun opstelling, stof en kleur bepalen.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken