Sterke halfjaarcijfers voor Zalando
- Food-en-retail
- 3 sep 2014 @ 11:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SalesWebApps
- 3 sep 2014 @ 11:57
- Redactie Food en Retail
Zalando heeft een succesvol eerste halfjaar achter de rug. De omzet van de groep steeg met 29,5 procent tot €1.047 miljoen in het eerste halfjaar (2013: € 809 miljoen). Ook de EBIT liet een sterke verbetering zien: De EBIT1 marge bedroeg voor het eerste halfjaar 1,2 procent, waar het eerste halfjaar van 2013 nog een verliesmarge liet zien van 8,9 procent. Deze margeverbetering was het gevolg van brede kostenbesparingen: zowel op verkoopkosten, fulfilment als marketing. Zo meldt het persbericht.
Rubin Ritter, lid van de Raad van Bestuur: ‘Het bereiken van een positief resultaat in het eerste halfjaar is een belangrijk succes voor Zalando. Normaal zijn de resultaten van het tweede halfjaar sterker.’
Mobiele app
De inbedrijfstelling van het nieuwe Zalando fulfilment center in Mönchengladbach ligt op schema en daarmee nam dit eerste halfjaar ook de efficiency van de fulfilment toe. De Zalando mobiele app is succesvol uitgerold over alle internationale markten. In het tweede kwartaal is de app 3,8 miljoen keer gedownload, terwijl het mobiele verkeer 41 procent bedroeg. Zalando registreerde in het tweede kwartaal 2014 323 miljoen bezoeken tegen 294 miljoen over dezelfde periode in 2013. Het aantal actieve klanten groeide van 11,6 miljoen naar 13,7 miljoen in het tweede kwartaal.
Nieuwe ontwikkelingen
Zalando komt het komend halfjaar met een groot aantal nieuwe ontwikkelingen. Een nieuwe marketing campagne, een nieuwe verpakking, samenwerken met nieuwe merken als Topshop en Topman en intensivering van de samenwerking met Mango en American Apparel.
Ook krijgt de klant door het introduceren van de 360° presentatie een betere indruk hoe hun product er werkelijk uitziet. In de Zalando website kan de klant haar bestelling met 100 procent track en trace volgen, en ook belooft Zalando voor het eind van het jaar met een Express delivery te komen: nu besteld is meestal de volgende dag in huis.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing