Vente-Exclusive wint Award Logistieke Webshop

Vente-Exclusive wint Award Logistieke Webshop
  • Food-en-retail
  • 18 sep 2014 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebWinkelenAwards

Vente-Exclusive is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014. Zij ontvingen de prijs vandaag in t Spant in Bussum uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis. De jury had lof voor de verrassende keuzes die de webshop maakt. ‘Niet mainstream, maar heel succesvol’, was de conclusie volgens het persbericht.

Vente-Exclusive sleepte ook de publieksprijs in de wacht. Hiermee liet de webshop de twee andere finalisten, Coolblue en HelloFresh, achter zich.

Zondagslevering
In de presentaties van zowel Coolblue als HelloFresh stond de zondagslevering in de schijnwerpers. ‘Een gouden greep en een aanrader voor elke webshop’, zo zei Olaf Vreeburg van HelloFresh. Toch ging de voorkeur van de jury naar Vente-Exclusive. Die roemde de gedurfde keuzes van Vente-Exclusive, zoals een klein aanbod en een langere levertijd. Daarnaast vonden zij de nauwe banden met logistieke partners een grote pre. Door die samenwerking wordt het logistieke proces continu verbeterd. Op het gebied van duurzaamheid scoorde Vente-Exclusive door het voorkomen van verspilling bij de inkoop, ruimte voor logistieke efficiëntie bij levertijden en zonnepanelen op het dak van het distributiecentrum. De jury gaf aan dat het niveau van de finalisten hoog was. ‘Het was een close call tussen de winnaar en de andere finalisten’, aldus Guis.

De jury
De jury bestond uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en de wetenschap en is onafhankelijk van de organisatie. Dit jaar bestond de jury uit voorzitter Egbert Guis (TNO), Bart ter Steege (JungleMinds), Paul Haagh (Groenewout), Harold Krikke (UvT) en Emile van Rijn (EVO).

De award
De award ‘Logistieke Webshop van het Jaar’ is een initiatief van vereniging Logistiek management, Simtrec en E-sharp. Dynalogic en EU-people vormen samen met Simtrec en E-sharp het stichtingsbestuur. De award is in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door een uitmuntende logistiek. De award wordt in 2014 voor de derde keer uitgereikt. Winnaar in 2013 was Futurumshop, in 2012 is de award toegekend aan Nespresso.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken