BBB en Folie Culinaire 2014 trekt meer publiek
- Food-en-retail
- 8 okt 2014 @ 13:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodEvenement
- 8 okt 2014 @ 13:52
- Redactie Food en Retail
Dag twee van de vakbeurzen BBB en Folie Culinaire in MECC Maastricht werd in vergelijking met vorig jaar door een toenemend aantal bezoekers bezocht. Het vernieuwde beursconcept, meer special events en aandacht voor de Belgische horeca zorgden voor een flinke aanloop van horeca- en gastronomieprofessionals uit Vlaanderen en Nederland. De jubileumeditie BBB en Folie Culinaire 2014 staat dit jaar in het teken van culinaire gastvrijheid.
In de demonstratiekeuken van Folie Culinaire brak volgens de organisatie 'de culinaire gekte in optima forma los'. De Italiaanse Massimo Martina - chef ristorante Il Fiorile uit Borghetto (Gardameer) verzorgde een demo kalfsvlees en maakte op geheel eigen wijze vitello tonatto. Het gebakken kalfsvlees werd geserveerd met witte truffelsaus.
Filip Claeys, tweesterrenchef bij restaurant de Jonkman in Brugge en initiatiefnemer van North Sea Chefs, gaf een bezielend betoog voor de vangst van duurzame vis uit de Noordzee. Ter inspiratie nam Claeys een doos levende garnalen mee en liet de bezoekers zien wat er nog allemaal aan bijvangst in het net te ontdekken valt. Een kleine tong-achtige vis bijvoorbeeld die naar komkommer ruikt. 'De zee is voor mij een snoepwinkel, wij moeten anders gaan denken en eten wat de zee ons te bieden heeft, niet andersom.'
Winnaars kookwedstrijden BBB
Het jubileumprogramma van de BBB kent dit jaar maar liefst 60 special events waaronder kookwedstrijden tussen Belgische en Nederlandse koks. In de wedstrijdkeuken van de 60ste BBB stond als eerste koken met vis op het programma. Vier koks kregen de opdracht het mooiste gerecht van schol te maken, passend bij de wijn van de Apostelhoeve die het Koninklijk paar dronk tijdens hun recente bezoek aan Maastricht. Mark van Loon van ‘In de Oude Stempel’ in Steenbergen wist de jury te overtuigen met zijn schol in zeewater, maar vooral ook met zijn no-waste-kookmentaliteit.
De wedstrijd ‘koken met bier’ werd gewonnen door Martijn van de Wetering van Da Vinci in Maasbracht. Van de Wetering wist met zijn gerecht van konijn de beste match te maken met het van Honsebrouck Kasteelbier Rouge. De jury vond de aankleding onwaarschijnlijk mooi en de combinatie was niet alleen een lust voor de maag, maar ook voor het oog. Martijn van de Wetering wist op de vorige BBB al de prijs voor best aanstormend talent van Maastricht Culinair in de wacht te slepen.
Extra activiteiten:
Woensdag 8 oktober is de derde dag van Horecavakbeurs BBB en Folie Culinaire. Bezoekers van Folie Culinaire kunnen ook de 60ste editie van Horecavakbeurs BBB bezoeken die gelijktijdig in het MECC plaatsvindt. Bezoekers aan de BBB kunnen tegen korting (20 euro i.p.v. 40 euro) een bezoek brengen aan Folie Culinaire. Na de beurs kan men terecht in het centrum van Maastricht waar – in samenwerking met Chateau Maestricht, la saison culinaire – 'een bruisend avondprogramma' wordt aangeboden.
Folie Culinaire en Horecavakbeurs BBB 2014 is vandaag nog geopend tot 18.00 uur.
De borrelruimte op de vakbeurs.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Vlaanderen
- Nederland
- Folie Culinaire
- kok
- restaurant
- Belgisch
- vakbeurs
- culinair
- BBB
- fornuis
- chefs
- MECC Maastricht
- horeca
- beursconcept
- culi's
- gastronomieprofessionals
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing