Dirk parodieert actieweken concurrentie

Dirk parodieert actieweken concurrentie
  • Food-en-retail
  • 16 okt 2014 @ 13:50
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieWinkelen

Retailketen Dirk van den Broek toont zich de Pietje Bell in het Nederlandse supermarktlandschap met de hilarische, spraakmakende actie 'Nu ook bij Dirk: Hamsteren, Superdeals en Euroweken'. Onder het motto 'Blijf je verbazen' bundelt Dirk hiermee drie actiethema's van de concurrentie.

Bij Dirk doen we niet een actie, maar meteen drie tegelijk, is de grap die het etailmerk serieus realiseert voor haar klanten.  Dirk biedt  '1+1 gratis' in de folder, met daarbij een hamster afgebeeld. Het hamsteren is ook duidelijk doorgevoerd in de winkel. Op het werkwoord 'hamsteren' zit geen trademarkt, waardoor Van Den Broek hiermee zelf aan de slag kon gaan. Het thema 'Euroweken' betekende bij de concurrentie allerlei waar voor slechts 1 euro, dus rollen bij Dirk de fricandeaurollades en potten Heinz Sandwichspread voor de dezelfde prijs door het beeld.

A-merken doen vrolijk mee
Om de driedubbele actie compleet te maken zijn er dan ook nog de 'Superdeals', zoals we ze ook elders zagen, maar dan met onder meer een kilo broccoli voor een euro en een pak met vijftien pannenkoeken voor slechts 1,49 euro. Een halve kilo kaas gaat voor 2,99 de winkelpoort uit, de premium biermerken Hertog Jan en Palm mag je voor 9,99 euro per krat mee naar huis slepen. Delmonte bananen kosten 89 cent de kilo. In de parodie-actiefolder waarvoor Dirk samenwerkt met bureau XXS, zien we ook P&G-merken Dreft, Rexona en Gillette glanzen, Unilevermerken Ajax, Dove en Unox knipogen en a-merken als Knorr, Mona, Melkunie, Iglo, Almhof, Aviko, Mona en Bonduelle. Ook de geliefde, want diervriendelijker 'Kies bewust'-lijn uit eigen slagerij loopt mee in de Euroweken: 150 gram Boerenscharrel kipschnitzels voor een euro. Zo wordt prijzenbeukerij nog eens hamsteren met tranen van het lachen in je ogen. (PvWK)





Actiefoto's bij Dirk Amsterdam (Sloterkade)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken