Merkwaarde Zalando verheugt beurshandelaren
- Food-en-retail
- 2 okt 2014 @ 10:11
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Web
- 2 okt 2014 @ 10:11
- Redactie Food en Retail
Dat je uit niets een merk kan bouwen met een goede marketingstrategie, een stevige campagne ondersteund door de juiste techniek en klantenservice, bewijst het Duitse Zalando. Dit schoen- en fashionmerk werd deze week voor 21,50 euro per aandeel naar de beurs gebracht en opende op 24,10 euro. Omstreeks 10.00 uur j.l. woensdag was de flinke koerswinst weer wat gezakt en stond het aandeel bijna 4 procent in de plus op 22,37 euro. De ook in Nederland bekende webwinkel bestaat slechts zes jaar en is nu al de grootste verkoper van kleding via internet van Europa.
De huidige eigenaren maakten een belang van iets meer dan 11 procent verhandelbaar voor het publiek. De introductiekoers van 21,50 euro per aandeel gaf Zalando een prijskaartje van ruim 5,3 miljard euro.
Ook Rocket Internet goed bezig
De Duitse beurs staat deze week in het teken van twee grote eerste noteringen. Naast het succesvolle debuut van Zalando wordt nu uitgekeken naar Rocket Internet, die in omvang zelfs groter wordt en voor donderdag op de rol staat, meldt Het Parool. De investeerder, die geld steekt in beginnende internetbedrijven en ook Zalando mee op weg heeft geholpen, verwacht daar 1,4 miljard euro op te halen. Bij de grootste handelspartner van Nederland, onze Oosterburen, krijgt de economie steeds meer glans door o.a. groeiende nieuwe merken. Een lichtend voorbeeld voor onszelf, wellicht.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Frankfurt
- Zalando
- webwinkel
- merkwaarde
- beursgang
- webshop
- thuiswinkel
- Rocket Internet
- Duitsland
- aandeel
- schoenen
- conjunctuur
- online
- fashion
- online
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing