Dirk verdubbelt aantal weg te geven kersttassen

Dirk verdubbelt aantal weg te geven kersttassen
  • Food-en-retail
  • 20 dec 2014 @ 10:17
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOPRFood

Retailer Dirk van den Broek deelt dit weekend in plaats van de aangekondigde 500 gevulde boodschappentassen ter waarde van 50 euro per stuk nu 1000 tassen uit. Dirk deed via flyers in de winkels (zie onder) en via Facebook een oproep om mensen te nomineren voor een gevulde Dirk Kersttas. 'Wij zijn op zoek naar verhalen over mensen de het afgelopen jaar voor jou het verschil hebben gemaakt.' De reacties waren overweldigend, zegt Dirk. Bijna 10.000 mensen hebben gereageerd. Reden om het aantal kadotassen nu te verdubbelen. De actie zonder inzet van massamedia kan rekenen op veel sympathie.

Formuledirecteur Steven van der Krogt van Dirk zegt in de Levensmiddelenkrant geroerd te zijn door de verhalen waarmee kandidaten voor een gratis tas konden worden genomineerd. Ruim 10.000 voordrachten werden ingestuurd. 'Consumenten uit heel Nederland hebben massaal gehoor gegeven aan de oproep om iemand voor te dragen die deze tas verdient. We hebben hele mooie verhalen binnen gekregen, leuke en grappige verhalen, maar ook verhalen waar veel verdriet en zorgen in staan. Maar uit alle verhalen blijkt hoeveel de mensen om elkaar geven en er voor elkaar willen zijn. Daarom hebben we besloten om het aantal weg te geven tassen te verdubbelen', aldus Van Der Krogt. De actie, waar online niet al te borstklopperig over wordt gedaan, kost Dirk na verdubbeling van het aantal tassen 50.000 euro excl. campagnekosten. De actie is nu voorbij. Door het inleveren van statiegeldbonnen in Dirk-filialen, kunnen klanten intussen nog steeds Voedselbanken steunen. (PvWK)

Klik hier voor de Facebookpagina van Dirk.


Facebook-poster over verdubbeling aantal tassen


De actieflyer uit de winkel

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken