Dirk verdubbelt aantal weg te geven kersttassen
- Food-en-retail
- 20 dec 2014 @ 10:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOPRFood
- 20 dec 2014 @ 10:17
- Redactie Food en Retail
Retailer Dirk van den Broek deelt dit weekend in plaats van de aangekondigde 500 gevulde boodschappentassen ter waarde van 50 euro per stuk nu 1000 tassen uit. Dirk deed via flyers in de winkels (zie onder) en via Facebook een oproep om mensen te nomineren voor een gevulde Dirk Kersttas. 'Wij zijn op zoek naar verhalen over mensen de het afgelopen jaar voor jou het verschil hebben gemaakt.' De reacties waren overweldigend, zegt Dirk. Bijna 10.000 mensen hebben gereageerd. Reden om het aantal kadotassen nu te verdubbelen. De actie zonder inzet van massamedia kan rekenen op veel sympathie.
Formuledirecteur Steven van der Krogt van Dirk zegt in de Levensmiddelenkrant geroerd te zijn door de verhalen waarmee kandidaten voor een gratis tas konden worden genomineerd. Ruim 10.000 voordrachten werden ingestuurd. 'Consumenten uit heel Nederland hebben massaal gehoor gegeven aan de oproep om iemand voor te dragen die deze tas verdient. We hebben hele mooie verhalen binnen gekregen, leuke en grappige verhalen, maar ook verhalen waar veel verdriet en zorgen in staan. Maar uit alle verhalen blijkt hoeveel de mensen om elkaar geven en er voor elkaar willen zijn. Daarom hebben we besloten om het aantal weg te geven tassen te verdubbelen', aldus Van Der Krogt. De actie, waar online niet al te borstklopperig over wordt gedaan, kost Dirk na verdubbeling van het aantal tassen 50.000 euro excl. campagnekosten. De actie is nu voorbij. Door het inleveren van statiegeldbonnen in Dirk-filialen, kunnen klanten intussen nog steeds Voedselbanken steunen. (PvWK)
Klik hier voor de Facebookpagina van Dirk.
Facebook-poster over verdubbeling aantal tassen
De actieflyer uit de winkel
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- actie
- sympathie
- Kersttas
- massamedia
- Steven van der Krogt
- flyer
- Dirk
- formuledirecteur
- kadotassen
- pr
- Dirk van den Broek
- Levensmiddelenkrant
- armoede
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing