FrieslandCampina en TBWA\Neboko lanceren vernieuwd Milner
- Food-en-retail
- 23 dec 2014 @ 17:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PromotieMarketingFood
- 23 dec 2014 @ 17:58
- Redactie Food en Retail
Vandaag gaat de nieuwe merkcampagne voor Milner, onderdeel van FrieslandCampina, van start. De campagne is volgens de betrokkenen het resultaat van een strategische operatie waarbij de positionering is aangescherpt resulterend in een nieuw logo en nieuwe communicatie. De beroemde klanken van de 'Notekraker' krijgen een nieuwe, smaakvolle maar vooral pittige invulling.
Milner kaas staat volens bureau TBWA\ bekend als een bewuste keuze. 'Een kaas die zoals andere 30+ kazen gezond en minder vet is. Naast deze verantwoorde redenen om Milner te kiezen is er ook de verrassend pittige en goede smaak.. En die pittige smaak straalt juist kwaliteit en smakelijkheid uit en dat zijn belangrijke beslissingscriteria voor het kiezen van een kaas.'
Pittige danseres
Om deze pittige smaak te onderbouwen lanceert Milner de nieuwe campagne met als thema ’pittiger dan je denkt’. De campagne start met een commercial die 'primeurt' in de bioscoop en een advertentie waarin we een ballerina zien die verrassend genoeg opeens heel pittig gaat dansen. Een overdrachtelijke en verrassende manier om de pittige smaak van Milner te communiceren. De campagne wordt verder in andere earned, owned en paid media uitgerold.
Sterke merkidentiteit
Brenda van Moerkerk, brand leader bij Milner blik terug: 'het was een zeer intensief proces waarbij we echt helemaal terug zijn gegaan naar de kern van het product, het merk en de behoefte van de doelgroep. We zijn supertrots op het resultaat .'
Marianne Herweijer, client services director bij TBWA\Neboko: ‘dit was ons eerste project voor Milner sinds de pitch. We hebben samen met FrieslandCampina de basis gelegd voor een sterke merkidentiteit die volledig geïntegreerd wordt uitgevoerd.' Zie hieronder de film! (PvWK)
Opdrachtgever: Royal FrieslandCampina, Brenda van Moerkerk
Merkstrategie en campagne: TBWA\NEBOKO
Client services director: Marianne Herweijer
Creative business director: Gert Jan Timmer
Regisseur: Bram Schouw (Hazazah)
Fotograaf: Oof Verschuren
Beeld uit de campagne
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- campagne
- client services director
- merkstrategie
- Marianne Herweijer
- creative business director
- tvc
- Brenda van Moerkerk
- ballerina
- kaas
- Gert Jan Timmer
- disruptive
- Royal FrieslandCampina
- tutu
- Mozart
- regie
- ballet
- Milner
- TBWA\NEBOKO
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing