Jumbo-ondernemer lanceert zwarte kerstman

Jumbo-ondernemer lanceert zwarte kerstman
  • Food-en-retail
  • 2 dec 2014 @ 09:46
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelenBereik

Jumbo-ondernemer Marcel van Daalhuizen heeft met zijn Jumbo-medewerkers en zanger Dean Saunders een videoclip opgenomen voor zijn kerstsingle. In het nummer 'Let It Snow' speelt een zwarte kerstman een hoofdrol. Van Daalhuizen en Saunders drijven met het inzetten van deze kerstman de spot met de Zwarte Pieten-discussie in Nederland.

'Het is een kerstnummer waarin vrolijkheid centraal staat. Dat willen we versterken met de inbreng van een zwarte kerstman en een aantal blanke elfjes. Daarmee tackelen we meteen die hele discussie rond Zwarte Piet, want dat onderwerp is zó ontzettend opgeblazen in ons land', zegt Van Daalhuizen tegen Distrifood. De single trok al aandacht van verschillende massamedia zoals DWDD. Rond het WK voetbal brachten Marcel van Daalhuizen en zanger Dean Saunders al een WK-lied uit, waaraan ook rapper Def Rhymz meewerkte. Daarvan werden 18.000 stuks verkocht. 'Let it snow' werd geproduceerd door Sebastiaan Brouwer die ook werkt voor Marco Borsato en vroeger in Jumbo van Van Daalhuizen stond. Ook Bol.com knipoogt naar de pietendiscussie: in het STER-blok is momenteel een zwarte Klaas te zien. (PvWK, bronnen: ANP, Distrifood en YouTube)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken