Gouden tips voor instore-kerstsucces
- Food-en-retail
- 19 dec 2014 @ 11:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Evenement
- 19 dec 2014 @ 11:51
- Redactie Food en Retail
Kerstmis betekent gezelligheid, lekker eten, maar ook winkelstress. Hebben specialisten op de valreep nog een opsteker voor de komende dagen? Wat is het recept voor een geheid kerstsucces?
Wij vroegen enkele experts naar hun 'smashing tips'.
Eric de Jong, manager DVC SignStore, onderdeel van de Dokkumer Vlaggen Centrale:
'Crisis of niet. In december geven veel consumenten recordbedragen uit voor cadeaus en boodschappen. Het is belangrijk om als retailer of winkelier de aandacht van een voorbijganger te krijgen. Zorg ervoor dat uw kerstactie extra in het oog springt van het winkelend publiek. De textielframes met een eigen ontwerp zijn uitermate geschikt om uw eigen boodschap over te brengen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Vrijstaand in uw etalage, zonder of juist met LED verlichting voor nog meer attentiewaarde of als wanddecoratie. De textielframes zijn vooral populair door de eenvoudig te verwisselen doeken. Na de kerstdagen vervangt u het doek dan ook super snel met bijvoorbeeld uw nieuwjaarswensen of Valentijnactie. De keuze in formatie is groot, de lengte is onbeperkt, in de breedte kunt u tot maar liefst drie meter uitpakken. Voor relatief weinig geld een prachtige en vooral stijlvolle presentatie. Ook zien we vooral de laatste maanden een toenemende vraag naar textielframes met LED verlichting of bewegende beelden, ook wel MotionFrame genoemd. Met deze nieuwe mogelijkheden creëert u een echte blikvanger en brengt u het beeld letterlijk tot leven. Geen voorbijganger die uw bedrijf voortaan nog voorbij loopt, dankzij het textiel- of motionframe.'
Ramses Braakman, directeur Hart Voor de Zaak:
'Supermarkten maken slim gebruik van de geur van vers brood. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen de versbroodgeur het lekkerst vinden. Het aloude Pavlov-effect zet aan tot het doen van lekkerbelegimpulsaankopen en snacks. En dan te bedenken dat het brood in supermarkten minstens 72 uur oud is of vaak veel ouder. Afbakken in de winkel geeft versbeleving en koopintentie. Hatsaaa! Maar iedereen weet eigenlijk dat supermarktbrood de volgende dag al niet meer te hachelen is. Mijn tip: ga voor lekker brood altijd naar een echte –ambachtelijke- bakker. Vooral met Kerst! Hoe puur en authentiek wil je het hebben? Zo uit de bakkerij, vers de winkel in. Betere instore-marketing bestaat niet. De populariteit van speltdesemculturen en steenovenbroden zorgt voor nieuwe impulsen bij ambachtelijke bakkers die uitsluitend gaan voor pure kwaliteit. Ik haal voor de jaarwisseling speltoliebollen bij mijn bakker Brood&Ko. Die zijn met hart en hand gebakken. En de geur in de winkel………? Ervaar het zelf.'
Bastiaan Krips, oprichter en joint marketing director Buro Benk:
'Dé vraag die iedere shopper zichzelf in december stelt: Oh, oh, oh, wat zullen we toch eten met Kerst? Ook dit jaar vraagt 75% van de Nederlandse huishoudens zich 2-3x per week af: "wat eet ik vanavond?" En dat zal met Kerst niet anders zijn. Hierbij denkt de shopper in maaltijden ofwel concepten en niet zozeer in ingrediënten. Zoals een voor-, hoofd- of nagerecht. Dus inspireer beste supermarktondernemer. Maar zend niet alleen, probeer ook te ontvangen. Vraag bijvoorbeeld jouw klanten naar hun favoriete, lekkere, makkelijke of gezonde Kerstdiner. Hang een mooi, groot inspiratie prikbord op en laat mensen prikken of plakken. Dit kan fysiek maar ook online. Dan kunnen klanten bijvoorbeeld ook nog op elkaar stemmen. En vlak voor Kerst wordt natuurlijk het meest ludieke recept kenbaar gemaakt waaraan een mooie prijs verbonden is. Benader hiervoor een lokale collega-ondernemer in de fashion, leisure of non-food. Exposure en traffic in jouw supermarkt in ruil voor een incentive. Dat noemen wij de kracht van samenwerken.'
(bron: Shoppermarketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- oprichter
- instore
- Hart Voor de Zaak
- tips
- Kerstmis
- joint marketing director
- Eric de Jong
- Buro Benk
- Ramses Braakman
- DVC SignStore
- Dokkumer Vlaggen Centrale
- shoppermarketing
- kerst
- manager
- winkel
- Bastiaan Krips
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing