Vitens wil met 1000-literfles waarde van kraanwater laten zien

Vitens wil met 1000-literfles waarde van kraanwater laten zien
  • Food-en-retail
  • 17 dec 2014 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOBranding

1.000 liter kraanwater ter waarde van 1 euro. Dat is de inhoud van de grootste kraanwaterfles van Nederland, die op vrijdag 19 december wordt onthuld. Met deze ludieke actie wil drinkwaterbedrijf Vitens aandacht vragen voor kraanwater en voorbijgangers overhalen kraanwater op de kersttafel te zetten.

'Ondanks dat we in Nederland het beste kraanwater ter wereld hebben, zijn veel mensen zich niet bewust van de voordelen van kraanwater: het is van hoge kwaliteit, duurzaam en gezond. Bovendien is het goedkoop', stelt Vitens. 'Voor slechts 1 euro kun je al duizend liter water schenken. Dat zijn heel wat glazen op de kersttafel. En het scheelt weer boodschappen want kraanwater wordt thuis, gekoeld en wel, afgeleverd.'

Actie tegen plastic en verspilling
De bijna drieënhalve meter hoge fles wordt onthuld in Utrecht, de eerste Kraanwatergemeente van Nederland. Lot van Hooijdonk, wethouder Milieu en duurzaamheid: “Per jaar gooien we in Nederland 180 miljoen plastic flessen weg. Als we allemaal meer kraanwater drinken, maken we die afvalberg een heel stuk lager. Ik zet kraanwater op tafel, ook met de kerst!” Bij de onthulling is ook Lieve Declerq, directievoorzitter van Vitens, aanwezig. Nog nooit eerder is er in Nederland een kraanwaterfles van dit formaat gepresenteerd. Na de onthulling bij het stadskantoor, wordt de fles op zondag 21 december verplaatst naar Vredenburg waar deze tot dinsdag 23 december staat. Daarna wordt de fles afgebroken voor hergebruik van alle materialen.

Kraanwater eerlijk antwoord op woekermarges
De duizendliterfles kraanwater is een initiatief van Vitens, het grootste drinkwaterbedrijf van Nederland en hoort bij de campagne ‘Kraanwater Graag’. 'Klanten van Vitens gaan het komende jaar hetzelfde betalen voor hun drinkwater. Ondanks de inflatie zijn de prijzen van het drinkwater van Vitens sinds 2008 niet verhoogd. Ook in 2015 blijft het tarief gelijk. Vitens levert jaarlijks 350 miljoen m3water drinkwater aan 5,5 miljoen mensen en bedrijven in de provincies Flevoland, Fryslân, Gelderland, Utrecht en Overijssel en gemeenten in Drenthe en Noord-Holland', meldt het watermerk.

Interessante campagne
De Vitens-campagne, die bedacht is door Joe Public Take-Away Advertising, wordt met argusogen gevolgd door concurrenten als Spa en Sourcy, die bizarre veelvouden durven vragen voor water van dezelfde kwaliteit en daar bovendien nog succesvol in zijn ook. In de Nederlandse horeca onderscheiden diverse ondernemers zich intussen met een vignet op het raam, waaruit blijkt dat daar kraanwater geschonken wordt. De marges worden dan op andere facetten van de zaak behaald, terwijl klanten zich goed behandeld voelen. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken