A.S. Watson neemt Dirx Drogisterijen over

A.S. Watson neemt Dirx Drogisterijen over
  • Food-en-retail
  • 22 jan 2015 @ 14:27
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMerken

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft vandaag aangekondigd dat het met de directie van Dirx Drogisterijen overeenstemming heeft bereikt over de (voorgenomen) aankoop van alle 50 winkels van deze drogisterijketen en nog vijf te realiseren locaties. Ook alle medewerkers treden in dienst van A.S. Watson. Deze overname is in lijn met de strategie van het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister. De transactie wordt voorgelegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en is onderworpen aan de standaard voorwaarden. Zo meldt het persbericht.

In 2014 is Dirx – met ruim 50 vestigingen - voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot beste drogist van Nederland bij de ABN AMRO publieksverkiezing Beste Winkelketen van Nederland. Het bedrijf heeft 550 medewerkers in dienst. De winkels bevinden zich voornamelijk in de Randstad. Nadat de transactie is afgerond gaan de winkels van Dirx verder onder de winkelformules van Kruidvat en Trekpleister. Over de overnameprijs doen partijen geen nadere mededelingen. Zo meldt het persbericht.

Betere landelijke dekking
In reactie op de transactie zegt Gerard van Breen, CEO A.S. Watson Health & Beauty Benelux: ‘Wij zijn zeer verheugd met deze voorgenomen overname. Door het toevoegen van deze winkels verdichten wij onze landelijke dekking, waardoor onze winkels bereikbaar worden voor nog meer consumenten. Ook de medewerkers verwelkomen wij graag in onze organisatie. De winkels zullen gaan opereren onder de vlag van Kruidvat en Trekpleister.’

Reactie Dirx
Rik Groen, directeur Dirx Drogisterijen: ‘Met onze ruim 50 winkels zijn wij op dit moment een te kleine speler om zelfstandig door te groeien in de markt. De verrassende aanpak en focus op lage prijzen van A.S. Watson sluit goed aan bij de Dirx mentaliteit. Wij zijn ervan overtuigd dat wij in A.S. Watson een uitstekende partij hebben gevonden om de winkels samen met onze medewerkers succesvol voort te zetten en daarmee de werkgelegenheid te waarborgen.’

Hongkong
Kruidvat (900 filialen) maakt samen met Trekpleister (140 filialen) en Prijsmepper deel uit van A.S. Watson Health & Beauty Benelux. De drogisterijketen is in Nederland en België een belangrijke speler op de markt. ASW behoort tot de multinationale onderneming Hutchison Whampoa uit Hongkong.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken