FoodQuake breidt platform uit met offline workshops

FoodQuake breidt platform uit met offline workshops
  • Food-en-retail
  • 19 jan 2015 @ 12:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInspiratieInnovatie

Vorig jaar is de website FoodQuake gelanceerd. FoodQuake is een initiatief dat een overzicht biedt van alle goede, duurzame voedselinitiatieven in Nederland en daarbuiten. Onder het mom ‘shift happens’ laat FoodQuake zien dat goed voedsel aan terrein wint. Een jaar na de lancering telt de website nu 200 initiatieven en breidt FoodQuake haar activiteiten offline uit met workshops.

Hiermee wordt FoodQuake verder uitgebouwd tot een platform waarbij kennisuitwisseling en dialoog centraal staan. Ontwikkelingen waarmee FoodQuake in 2015 de verduurzaming van de voedselketen kan versnellen. Zo meldt het persbericht.

Kennisuitwisseling en dialoog
Naast het online platform, gaat FoodQuake dit jaar verschillende bijeenkomsten organiseren. Workshops voor iedereen die zich bezighoudt met verduurzaming in de voedselbranche. Het doel is om ondernemers een stap verder te helpen, met onderwerpen als Sterk Merk, Crowdfunding en Online Inzet. Kennisuitwisseling en dialoog staan hierbij centraal. Het afgelopen jaar heeft FoodQuake 200 initiatieven verzameld die allemaal één ding gemeen hebben: ze bouwen aan beter, gezonder, duurzamer voedsel. Elke week komen er initiatieven bij, ingedeeld in de categorieën voedsel en aanbod, voedsel en economie, voedsel en gedrag, en voedsel en maatschappij. Samen met deze goede voedselinitiatieven wil FoodQuake collectieve belangen en barrières benoemen. Doel is om als collectief bij te dragen aan het versnellen van de verduurzaming van de voedselketen. FoodQuake is de eerste partij die zowel kleine en startende initiatieven en organisaties, als grotere commerciële organisaties een podium biedt.

Trends en innovatie
Ook heeft FoodQuake uitgebreid onderzoek gedaan naar trends en innovatie rond verduurzaming van de voedselketen. Op de website worden ter inspiratie 7 innovatieve en realistische ideeën geschetst. Denk hierbij aan De Genoeg-Gewaste-Meter, een geavanceerd metertje dat nauwkeurig de houdbaarheid van een product meet. Of The Planty Polis, een verzekering die voordelen biedt op basis van het leefpatroon van de verzekerde. Hoe gezonder je eet en leeft, hoe lager de premie. Bijzondere initiatieven, waarover we de komende jaren zeker meer gaan horen.

FoodQuake.nl is een initiatief van Stichting Triple Turnaround, BBK/Door Vriendschap Sterker en Smaackmakers. De organisaties zijn voorvechters van de nieuwe economie en verduurzaming.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken