Halfords mag met nog eens 12 winkels doorstarten

Halfords mag met nog eens 12 winkels doorstarten
  • Food-en-retail
  • 29 jan 2015 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Merken

De curatoren van Halfords hebben overeenstemming bereikt over de herstart van nog eens twaalf verkooppunten. Dat brengt het winkelbestand van de nieuwe Halfords-organisatie op 52 vestigingen. Halfords vroeg in oktober vorig jaar faillissement aan voor de 102 eigen winkels. De oorzaak van het faillissement waren de veranderende marktomstandigheden en een moeizaam herstellend economisch klimaat.

De 28 franchisenemers die buiten het bankroet vielen, namen meerdere winkels en onderdelen van het hoofdkantoor over uit de failliete boedel. De kopers zijn bestaande franchisers en oud-personeelsleden, laat de winkelketen weten op de site van RetailNews.nl. De huidige organisatie heeft het hoofdkantoor in Veenendaal staan en biedt nu werk aan ongeveer 250 mensen.

Macintosh Retail Group
Sinds 2008 zag Halfords zijn resultaten fors teruglopen, zo bleek uit het faillissementsverslag van de curatoren. In 2012 en 2013 leed de winkelketen verliezen van respectievelijk 1,3 en 6,6 miljoen euro, waarbij het resultaat over 2012 vertekend is door een bijzondere bedrijfsopbrengst van 3,2 miljoen euro. Toen de keten in 2008 nog onderdeel was van Macintosh Retail Group lag de omzet rond de honderd miljoen euro. In 2013 was dat nog 65 miljoen euro. (Bron: RetailNews.nl)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken