Lange wachtrij fnuikend voor productaankoop
- Food-en-retail
- 8 jan 2015 @ 09:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerkoopWinkelen
- 8 jan 2015 @ 09:50
- Redactie Food en Retail
Wachtrijen voor de kassa staan al jarenlang in de top 3 van de grootste ergernissen op de winkelvloer. Driekwart van de Britse shoppers is er in ieder geval helemaal klaar mee. Voor 41% kan het wachten aanleiding zijn de winkel te verlaten zonder aankoop, staat te lezen in een onderzoek van Box Technologies en Intel.
De boodschap dat klanten een hekel hebben aan wachten, is breed bekend. Supermarkten proberen het probleem te tackelen met snelkassa’s en zelfscandevices. En ook fashionretailers en bouwmarkten laten zich wat dat betreft niet onbetuigd, staat te lezen in het rapport ‘How Long Does it Take to Lose Your Customer’. Toch blijven lange wachttijden een levensgroot probleem. 41% van de shoppers geeft aan de winkels soms te verlaten als de wachtrij te lang is, 86% komt helemaal niet over de vloer als ze lange wachttijden vermoeden. 74% kiest als gevolg van lange wachtrijen eieren voor zijn geld en zoekt zijn heil bij de concurrent.
Een jaar wachten
Een gemiddelde Brit slaat flink wat tijd stuk in de wachtrij. Alle wachtminuten bij elkaar opgeteld, gaat het om een totaal van één jaar, twee weken en een dag. Negen minuten blijkt een magische grens. Op dat moment kan de shopper alsnog besluiten de aankoop te laten voor wat die is. Wachtrijen met meer dan zeven mensen is sowieso een signaal om te vertrekken. En om er nog een schepje boven op te doen: 83% beschouwt een snel afrekenproces als een essentieel onderdeel van zijn winkelbezoek.
Oplossing
Tot zo ver deze constatering. Want waar het rapport ook op ingaat, zijn mogelijke oplossingen. Winkelpersoneel moet eigenlijk meer flexibel beschikbaar zijn in de winkelruimte. Afrekenen hoeft dankzij moderne technologie niet uitsluitend te gebeuren via een traditionele check out, maar kan tenslotte ook gebeuren met een mobiele afrekenoplossing. Er zijn inmiddels vele tablets beschikbaar met een betaalmodule. Bovendien kunnen medewerkers met behulp daarvan shoppers ook in contact brengen met aanvullende aankoopsuggesties.
Directe service
Raj Parmar, hoofd van Mobiele Solutions bij Box Technologies: 'Shoppers verwachten tegenwoordig acuut dat hun servicevraag wordt ingewilligd. Laat je ze wachten, dan loop je ook de kans dat ze terstond de winkel verlaten. Retailers mogen de negatieve impact van wachttijden niet veronachtzamen. Lange wachttijden hebben een negatieve invloed op zowel de omzet als op merkentrouw.'
(bron: Shoppermarketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Intel
- rij
- Box Technologies
- wachten
- onderzoek
- showstopper
- supermarkt
- bouwmarkt
- winkel
- zelfscandevice
- psychologie
- hekel
- tackelen
- aankoop
- Britse shoppers
- fashionretailer
- snelkassa
- UK
- klanten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing