Nieuw: vergeten boodschappen uit een vendingmachine
- Food-en-retail
- 8 jan 2015 @ 14:55
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 8 jan 2015 @ 14:55
- Redactie Food en Retail
Stel: je woont twaalf hoog. En op zondagmorgen komt je erachter dat je geen koffiemelk in huis hebt. Steeds meer supermarkten zijn op zondag open, maar dat betekent nog steeds dat je de trip naar de winkel moet maken. Een ondernemer in Vancouver zag een gat in de markt en begint nu een supermarktketen in de vorm van vendingmachines.
Happy Vending heet het concept dat Jason Moyal heeft bedacht. Vooralsnog heeft die twee locaties tot zijn beschikking, maar bij bewezen succes wil hij ook de rest van Canada veroveren. Dit jaar moet dat land in ieder geval kennis gaan maken met 6 tot 10 van die vendingmachines. Als vestigingsplek heeft Moyal gekozen voor de lobby van grote woonflats. Bewoners kunnen daarmee op elk willekeurig moment hun vergeten boodschappen aanvullen. De machines worden gevuld met typisch bulkartikelen als melk, koffie en eieren.
Vriezen
Wat daar nog bij komt, is dat het in Canada behoorlijk kan vriezen. En dan heb je als shopper helemaal geen zin om de deur uit te gaan om vergeten boodschappen te halen. Wat de oplossing bovendien verder aantrekkelijk maakt, is dat er een speciale app is ontwikkeld. Daarmee kan de bewoner boven in zijn appartement checken welke producten er nog in de vendingmachine liggen, bovendien kan straks ook afgerekend worden met mobiele betaaltechnieken.
(bron: Shoppermarketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- innovatie
- automatiek
- ondernemer
- Shoppermarketing Update
- shopper
- thuiswinkelen
- Vancouver
- markt
- locaties
- vergeten boodschappen
- Happy Vending
- automaat
- supermarktketen
- techniek
- vendingmachines
- ason Moyal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing