Ondertekening manifest Dutch Cuisine op Horecava 2015

Ondertekening manifest Dutch Cuisine op Horecava 2015
  • Food-en-retail
  • 13 jan 2015 @ 15:04
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • SmaakprikkelFood

Tijdens de Horecava heeft 'Dutch Cuisine' haar manifest gepresenteerd en hebben Rob Baan, directeur Koppert Cress, en Ad Berends, culinair ambassadeur Groente Fruit Huis dit manifest als convenantpartners ondertekend. Ook Westland Marketing heeft zich aan dit manifest verbonden. Doel van Dutch Cuisine is het herontdekken van de Nederlandse keuken.

Dutch Cuisine is volgens de initiatoen 'een beweging die het nieuwe Nederlandse koken op de kaart zet. Een keuken waarin verse groenten een hoofdrol spelen en vlees en vis een bijrol. Daarbij werkt Dutch Cuisine vanuit 5 principes die in een manifest zijn vastgelegd. Binnen deze 5 principes (cultuur, gezond, natuur, kwaliteit en waarde) streven we het volgende na: we gebruiken 80% seizoensproducten en 20% buiten het seizoen, 80% groente en 20% vlees/vis en we benutten het hele product. Daarbij kopen, koken en eten we eerlijke kwaliteitsproducten en als rentmeester van de Nederlandse keuken werken we aan de resultaten van morgen.'

Herontdekken van de Nederlandse keuken
Koppert Cress, het Groente Fruit Huis en Westland Marketing omarmen bovenstaande principes en gaan samen met Dutch Cuisine aan de slag om deze visie verder vorm te geven. Dutch Cuisine geeft iedere dag een presentatie en demo over Dutch Cuisine. De ambassadeurs van het eerste uur, chef-koks Luc Kusters, Albert Kooy, Hans Everse en Bas Cloo, verzorgen deze presentaties en demo’s. (PvWK)


De presentaties en demo’s over ‘Dutch Cuisine’ vinden plaats in de Rai Amsterdam tijdens de Horecava op:
- Dinsdag 13 januari, 14.00 – 15.00 uur
- Woensdag 14 januari, 16.00 – 17.00 uur
- Donderdag 15 januari, 16.00 – 17.00 uur

afbeelding: slagerskraam in de 17de eeuw

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken