Topman Herkemij vertrekt per direct bij Vion Food
- Food-en-retail
- 23 jan 2015 @ 11:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPersonalia
- 23 jan 2015 @ 11:52
- Redactie Food en Retail
Michiel Herkemij, de bestuursvoorzitter van Vion Food, stapt onverwacht op. Zijn vertrek gaat direct in. De commissarissen, donderdag bijeen, hebben een interim-directeur aangesteld om het bedrijf te leiden. Herkemij was nog maar één jaar in dienst. Hij had als taak om Vion Food financieel weer gezond te maken en de relatie met banken en stakholders een boost te geven. Zo meldt het FD.
In 2013 boekte Vion een omzet van 7 miljard euro. Toch valt het bedrijf nu ruim een jaar onder de afdeling Bijzonder Beheer bij Rabobank.
Geen ‘vleesman’
De reden waarom Herkemij vertrekt is niet bekend. Volgens het FD was hij ook niet bereikbaar voor commetaar. Volgens een persbericht van Vion - donderdag 22 januari - hebben Herkemij en de raad van commissarissen ‘in onderling overleg vastgesteld dat het na een aantal ingrijpende maatregelen die onder Herkemij zijn doorgevoerd, tijd is voor ander leiderschap in de onderneming’. De commissarissen stellen dat Herkema – die merkendeskundige is - ‘geen vleesman’ is en dat het nu tijd is voor een andere leiderschapstijl. Herkemij was voor zijn aanstelling korte tijd ceo bij DE Masterblenders en werkte daarvoor bij Heineken.
Coöperatie
Vion is het grootste vleesbedrijf van Nederland. Grootaandeelhouder is ZLTO, een coöperatie van 10.000 agrarische ondernemers met een kantoor in Den Bosch. In een schriftelijke persverklaring zegt Herkemij: ‘Mijn taak zit erop. Ik ga weer doen waar mijn persoonlijke ambitie ligt: zaken doen met merken in een internationale werkomgeving’. (Bron: FD)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing