Boursin komt met Cheesy Love Notes voor Valentijn

Boursin komt met Cheesy Love Notes  voor Valentijn
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2015 @ 11:46
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieFood

‘Voulez vous Boursin avec moi’, ‘You’re bieslooking good!’ en ‘I like you sjalot’ een greep uit de tientallen Cheesy Love Notes van Boursin die je deze week in de aanloop naar Valentijnsdag online en offline kan tegenkomen. 'Boursin grijpt Valentijnsdag aan om eens lekker cheesy te zijn. Op een ludieke manier wil Boursin de consument erop wijzen dat er een oplossing is voor die momenten dat je wél samen van Boursin wilt genieten, maar liever geen knoflook eet. Daarvoor is er namelijk Boursin Sjalot en Bieslook, een variant zonder knoflook. Ideaal voor Valentijnsdag', stellen de kaasmakers.

Via bureau Brandfighters werd er een 'concept pitch' uitgezet om de Valentijnsactie te verwezenlijken. Vijf creatieven gingen aan de slag om een ludieke activatie campagne te verzinnen. 'De humoristische en gevatte quotes van fighter Eric San Giorgi waren spot on en het concept werd bekroond tot winnaar. Samen met Superhero Cheesecake en OMD is de campagne ontwikkeld', vertelt Josine Pelleboer namens Brandfighters.

Momenteel loopt een grootschalige online campagne waarbij je via www.cheesylovenotes.nl een eigen love note kunt versturen. Laat je verrassen door de meest cheesy quote via een generator, kies je eigen achtergrond en verstuur je note al dan niet anoniem. Je maakt ook nog kans op een romantisch diner voor twee. Pelleboer: 'Kortom of je nou van Valentijnsdag houdt of niet… met Boursin wordt het dit jaar in ieder geval Cheesy Love!' (PvWK)

Credits:
Opdrachtgever: Boursin (Martijn Sonneveldt – marketing manager en  Eelke Smit – senior brand manager Boursin)
Bureau: Brandfighters
Concept creatie: Eric San Giorgi
Digitaal Productie: Superhero Cheesecake
Media: OMD
Middelen: Online, social, blogs en kaarten

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken