Fashionwinkels binden jonge shoppers met Top 40-muziek
- Food-en-retail
- 19 feb 2015 @ 09:07
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - DesignonderzoekWinkelen
- 19 feb 2015 @ 09:07
- Redactie Food en Retail
Muziek kan een bezoek aan een kledingwinkel maken of breken. Maar liefst twee derde van de Nederlanders geeft aan dat muziek een reden kan zijn om langer of korter in een kledingwinkel te blijven. Dit geldt vooral voor jong volwassenen tussen de 25 en 34 jaar. 76 procent laat de duur van zijn winkelbezoek afhangen van de muziek die er gedraaid wordt. Deze generatie luistert tijdens het winkelen het liefst naar Top 40 en pop.
Dit en meer blijkt uit onderzoek naar muziek in kledingwinkels onder 1.000 consumenten, uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van Sena.
Gratis samenvatting onderzoek
Loungemuziek, Nederlandstalig of house? Naar welke muziek luisteren klanten het liefst tijdens het winkelen? Uit het onderzoek blijkt dat bezoekers van kledingwinkels in het populaire jongerensegment het liefst Top 40- en popmuziek horen. Bezoekers van herenwinkels in het hogere segment winkelen het liefst met loungemuziek op de achtergrond. Bij textielsupers wordt Nederlandstalige muziek vaker passend gevonden. 55-plussers genieten het meest van klassieke muziek in kledingwinkels, meldt Muziekwerkt.nl. Klik hier voor de samenvatting van het rapport. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Sena
- kledingwinkels
- winkelen
- pop
- Top 40
- winkelgedrag
- sfeer
- winkel
- retail
- luister
- MarketResponse
- achtergrond
- generatie
- experience
- jong volwassenen
- winkelbezoek
- onderzoek
- muziek
- beinvloeding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing