Fisherman's Friend komt met gratis jubileumblikje
- Food-en-retail
- 2 feb 2015 @ 10:49
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodIntroductie
- 2 feb 2015 @ 10:49
- Redactie Food en Retail
Fisherman’s Friend - opgericht in 1974 - viert dit jaar het 40-jarig jubileum. Het sterke spul wordt gratis in een jubileumblikje verpakt. De introductie is onderdeel van een landelijke campagne. In Nederland worden jaarlijks meer dan 300 miljoen Fisherman's Friends gegeten. De slogan 'Sterk spul hè' werd in 1993 geïntroduceerd en is sindsdien uitgegroeid tot een van de klassiekers in de Nederlandse reclame en is onderdeel geworden van het dagelijks taalgebruik.
Fisherman's Friend was aanvankelijk vooral een puur functioneel product, dat verkocht werd in apotheken en tabakszaken. In de loop der jaren is het uitgegroeid tot een populair adem- en keelmerken met een veel breder 'gebruikersumfeld': bij keelpijn, tegen slechte adem, als verfrisser en als alibisnoepje. Zo meldt het persbericht.
Gratis jubileumblikje
Wie jarig is, trakteert. Daarom krijgen consumenten de komende maanden gratis een jubileumblikje bij aankoop van een Fisherman's Friend actieverpakking. Het jubileumblikje met het karakteristieke logo ademt de sfeer van traditie en kan daarnaast makkelijk meegenomen worden.
Geschiedenis
De Engelse apotheker James Lofthouse onwikkelde Fisherman's Friend als een menthol-eucalyptusdrankje voor de oceaanvissers van Fleetwood. Lofthouse maakte van het drankje een pastille, zodat de vissers het makkelijk mee konden nemen tijdens hun barre reizen. De formule van de pastille is altijd geheim gebleven. Nederland en Noorwegen waren de eerste landen waarnaar Fisherman's Friend werd geëxporteerd (in 1974). Fisherman's Friend is inmiddels in meer dan 120 landen verkrijgbaar. Vooral in Azië groeit het merk razendsnel. Fisherman's Friend wordt in Nederland gedistribueerd door het Brabantse familiebedrijf Concorp Brands, dat ook Autodrop, Schuttelaar, Oldtimers, Ricola en Skittles in zijn portfolio heeft.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing