Fisherman's Friend komt met gratis jubileumblikje

Fisherman's Friend komt met gratis jubileumblikje
  • Food-en-retail
  • 2 feb 2015 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Fisherman’s Friend - opgericht in 1974 - viert dit jaar het 40-jarig jubileum. Het sterke spul wordt gratis in een jubileumblikje verpakt. De introductie is onderdeel van een landelijke campagne. In Nederland worden jaarlijks meer dan 300 miljoen Fisherman's Friends gegeten. De slogan 'Sterk spul hè' werd in 1993 geïntroduceerd en is sindsdien uitgegroeid tot een van de klassiekers in de Nederlandse reclame en is onderdeel geworden van het dagelijks taalgebruik.

Fisherman's Friend was aanvankelijk vooral een puur functioneel product, dat verkocht werd in apotheken en tabakszaken. In de loop der jaren is het uitgegroeid tot een populair adem- en keelmerken met een veel breder 'gebruikersumfeld': bij keelpijn, tegen slechte adem, als verfrisser en als alibisnoepje. Zo meldt het persbericht.

Gratis jubileumblikje
Wie jarig is, trakteert. Daarom krijgen consumenten de komende maanden gratis een jubileumblikje bij aankoop van een Fisherman's Friend actieverpakking. Het jubileumblikje met het karakteristieke logo ademt de sfeer van traditie en kan daarnaast makkelijk meegenomen worden.

Geschiedenis
De Engelse apotheker James Lofthouse onwikkelde Fisherman's Friend als een menthol-eucalyptusdrankje voor de oceaanvissers van Fleetwood. Lofthouse maakte van het drankje een pastille, zodat de vissers het makkelijk mee konden nemen tijdens hun barre reizen. De formule van de pastille is altijd geheim gebleven. Nederland en Noorwegen waren de eerste landen waarnaar Fisherman's Friend werd geëxporteerd (in 1974). Fisherman's Friend is inmiddels in meer dan 120 landen verkrijgbaar. Vooral in Azië groeit het merk razendsnel. Fisherman's Friend wordt in Nederland gedistribueerd door het Brabantse familiebedrijf Concorp Brands, dat ook Autodrop, Schuttelaar, Oldtimers, Ricola en Skittles in zijn portfolio heeft.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken