Horecava verblijdt voedselbank met 5.000 kilo eten

Horecava verblijdt voedselbank met 5.000 kilo eten
  • Food-en-retail
  • 13 feb 2015 @ 14:50
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOEvenementFood

Aan het einde van de Horecava heeft de Voedselbank Amsterdam 5 volle vrachtwagens aan voedsel opgehaald. Dat komt neer op zo'n 5.000 kilo aan etenswaren. De producten waren afkomstig van diverse standhouders op de vakbeurs. De actie is een initiatief van de Horecava, hét nationale platform voor food professionals, die gehouden werd van 12 tot en met 15 januari in Amsterdam RAI.

Circa 50 procent van de ingezamelde spullen bestond uit AGF en overig houdbaar voedsel, 20 procent uit gekoelde producten (aardappelproduct, taarten, sapjes etc., red.) en 30 procent uit bevroren producten (ijs, snacks, frites etc.). Bruno Steggerda, vrijwilliger Voedselbank Amsterdam: 'we waren verrast over de bereidwilligheid van de exposanten om producten te doneren en zeer verheugd met het resultaat van de inzamelingsactie.'

Horecava
Food waste is een thema dat volop aandacht kreeg tijdens de afgelopen Horecava, aldus beursmanager Luuk Scholte: 'onder andere tijdens een debat met voortrekkers uit Nederland op het gebied van aanpak van voedselverspilling. We willen daarom als beursorganisatie met dit initiatief een goed voorbeeld geven.'

Voedselbank
De producten zijn gebruikt voor de voedselpakketten die iedere week worden uitgedeeld door de Voedselbank Amsterdam. In Amsterdam zijn zo’n 2.000 huishoudens afhankelijk van de Voedselbank. Bekijk het filmpje  De succesvolle actie vindt volgend jaar opnieuw plaats tijdens Horecava 2016, van maandag 11 januari tot en met donderdag 14 januari.

Over Amsterdam RAI
Met 100% recycling op afval, internationale duurzaamheidscertificaten, een grote kas voor city farming in het nieuwe Amtrium en een aangescherpt MVO-beleid, werkt Amsterdam RAI naar eigen zeggen hard aan haar ‘groene’ ambities. Met als credo ‘Creating a great environment to meet’ wil Amsterdam RAI zich de komende jaren op het gebied van duurzaamheid verder ontwikkelen tot één van de zichtbare koplopers in de Europese beurs- en congresindustrie. Meer informatie over het Rai MVO-beleid staat hier. (PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken