Online horeca-reserveringen met 130 procent gegroeid

Online horeca-reserveringen met 130 procent gegroeid
  • Food-en-retail
  • 4 feb 2015 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataFood

Restaurateur of consument, jong of oud, uit eten gaan gaat iedereen, stelt medium Couverts. 'Ook in 2014 hebben we met zijn allen weer massaal gereserveerd. Als wij de cijfers van vorig jaar vergelijken met dit jaar, dan is er één ding heel erg duidelijk: alles is meer geworden! Het aantal online reserveringen is maar liefst gestegen met 130%. Ook reserveren we steeds meer onderweg: de groei van mobiele online reserveringen is met een explosieve 55% gestegen.' Hier een infographic met interessante gevonden insights plus de voorspelde horecatrends voor 2015.

Horecatrends voor 2015 volgens Couverts
◾Zowel de online reserveringen als de reserveringen onderweg via de smartphone zullen sterk blijven toenemen.
◾Gasten willen niet meer vast hoeven houden aan vaste tijden en we zien dan ook de behoefte aan een 24/7-service. Hierbij hoort ook de afname van het telefonische reserveren.
◾De service is op dit moment al één van de belangrijkste onderdelen van een restaurantbezoek en zal alleen maar belangrijker worden.
◾Consumenten hechten waarde aan persoonlijke, geloofwaardige verhalen van gasten, zelfs als deze bestaan uit negatieve beoordelingen.
◾Consumenten willen terug naar de simpele basis. Van gezonde, lokale voeding tot gespecialiseerde, single dish restaurants.
◾Het aantal last minute reserveringen neemt toe; spontane etentjes zijn hot!
◾Gasten kunnen door middel van het zogenaamde dynamic pricing met korting uit eten gaan door op een tijdstip te reserveren waarop het minder druk is.
(PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken