Voor doorstart Schoenenreus is 'gore lef' nodig
- Food-en-retail
- 12 feb 2015 @ 15:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkWinkelen
- 12 feb 2015 @ 15:08
- Redactie Food en Retail
De 121 Nederlandse winkels van de Schoenenreus zijn sinds woensdag weer open om de voorraad te verkopen. Het plan is dat de Schoenenreus een tweede doorstart maakt, er zijn vier serieuze kandidaten. Volgens MarketingTribune-columnist Paul Moers is de Schoenenreus-formule echter ‘kansloos’.
Moers snapt niet waar de Schoenenreus ‘het gore lef’ vandaan haalt, zegt hij op Nieuwsredactie. 'De Schoenenreus heeft echt geen enkel bestaansrecht meer. De keten heeft geen fluit aan de ontwikkeling van de formule en de ontwikkeling van schoenen gedaan', stelt Moers op het medium. Het is niet de eerste keer dat de keten failliet gaat. In januari 2013 ging de keten al uitgedund verder. Nu de winkel voor de tweede keer failliet is gegaan, gaan de schoenfabrikanten absoluut niet meer met Schoenenreus in zee, is de overtuiging van Moers. De niet bepaald sobere levensstijl van de directie na het eerste faillissement droeg al niet bij aan de geloofwaardigheid van de problemen, wordt door een Schoenenreus-kenner gemeld.
Onrealistische droom
Volgens Moers is het probleem van de Schoenenreus dat de retailer stil is blijven staan in de tijd. 'Het concern jaagt een gigantische droom achterna in plaats van realistisch te worden.' De Schoenenreus zal volgens Moers alleen maar in kwaliteit achteruit gaan en daar is de consument niet bij gebaat, zegt hij op Nieuwsredactie. 'Je hebt alleen recht van bestaan als een formule hebt die antwoord geeft op een vraag of probleem van de consument.' De opkomst van onlineshops als Zalando hebben het de traditionele schoenenbranche als geheel de afgelopen paar jaar niet gemakkelijker gemaakt. Zaken waar service, kwaliteit, ambachtelijkheid of service, aandacht en een scherpe prijs geboden worden, in combinatie met een fatsoenlijke bedrijfsvoering, staan echter nog fier overeind.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- probleem
- Schoenenreus
- antwoord
- droom
- integriteit
- uitverkoop
- De Schoenenreus
- gore lef
- recht van bestaan
- faillissement
- doorstart
- concern
- curator
- schoenwinkel
- consument
- Paul Moers
- kwaliteit
- formule
- bestaansrecht
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing