Warsteiner komt met docu Jeugd van Tegenwoordig

 Warsteiner komt met docu Jeugd van Tegenwoordig
  • Food-en-retail
  • 13 feb 2015 @ 12:28
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingFood

Biermerk Warsteiner brengt unieke documentaire van de Jeugd van Tegenwoordig uit: 'De Jeugdste familie van Nederland'. De Jeugd van Tegenwoordig is een van de meest bekende rapformaties van Nederland en bestaat dit jaar tien jaar. Afgelopen zomer is het eerste deel van de documentairereeks ‘De Jeugdste familie van Nederland’ geschoten. In deze docu is onder andere te zien hoe Willie Wartaal, Vieze Fur, Faberyayo en producer Bas Bron muzikale hoogtepunten beleven en terug kijken op bijzondere momenten van hun afgelopen decennium. Warsteiner heeft zich naar eigen zeggen aan 'de Jeugd' verbonden vanwege het creatieve karakter van deze groep. Bekijk hier de trailer.

Over het ontstaan van de groep doen verschillende verhalen zich de ronde. De faam begon in 2005 met de spraakmakende hilarische single ‘Watskeburt!’ vol nieuwe woorden, die werd uitgebracht door het label Magnetron Music in samenwerking met TopNotch. De afgelopen jaren heeft de groep maar liefst vier albums uitgebracht met hits als ‘Sterrenstof’ en ‘Gekke Boys’. Warsteiner heeft zich aan de Jeugd verbonden vanwege het creatieve karakter van deze groep. 'Niet alleen zijn zij de beste woord virtuozen van Nederland, maar vormen zij samen, net als Warsteiner, ook nog eens een zeer bijzondere familie: “De Jeugdste familie van Nederland”.'

In oktober heeft kunstenares Adele Renault in opdracht van Warsteiner een realistisch olieschilderij gemaakt van de groep. ‘Een Jeugdportret’ is samen met de Jeugd gelanceerd tijdens een intiem evenement in conceptstore SPRMRKT in Amsterdam. Een aantal gelukkigen hebben dit unieke werk thuis hangen, want er zijn 50 genummerde posters van het werk geproduceerd.

In deze documentairereeks wil het biermerk ook laten zien dat het leven van artiesten niet altijd over rozen gaat. Succes wisselt zich af met minder glamoureuze momenten. Maar door een hechte vriendschap en hun passie voor muziek gaan de jongens altijd voor het maximale. Tevens vergt het vandaag de dag veel lef om als jonge creatieveling volledig voor je passie te gaan, want je bent uiterst kwetsbaar. Warsteiner vat deze struggle en wenst iedere creatieve geest dan ook te ondersteunen door hen te inspireren om altijd te gaan voor wat je hart je ingeeft: 'If you are looking for something, something real, something to actually believe in, go for it, take it, chase it, know it, taste it, be proud of it, dream it, hunt it, fight for it, love it. But whatever it is you do, Do it right!' In lijn met deze wereldwijde 'Do it right!' campagne toont deze documentairereeks hoe de jonge wolven hun passie najagen. De docu is gemaakt en bedacht door creative agency BLEND / BUREAUX van Jurriaan Bakker.

De release van het nieuwe album staat gepland voor de zomer van 2015. 'Echte fans hebben inmiddels hun kaartje voor het concert 'X - Viering van het Super Decennium' op donderdag 11 juni in de Heineken Music Hall al in handen', zegt Warsteiner. Warsteiner Premium Pilsener wordt sinds 1753 gebrouwen in het plaatsje Warstein in Sauerland. Inmiddels is de Warsteiner Brauerei de grootste private bierbrouwer van Duitsland. Het premium pilsener wordt gebrouwen in een van de modernste brouwerijen ter wereld en geëxporteerd naar meer dan 60 landen. Vanaf de 20ste eeuw is Warsteiner sterk verbonden met kunst, design en "premium sports", meldt de brouwer. 'Kunstenaars uit verschillende vakgebieden hebben door de jaren heen bijgedragen aan de uitstraling van het merk.' (PvWK)
 

Klik hier voor meer info over de lopende Warsteiner-campagne


Jeugd van Tegenwoordig in conclaaf

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken