[Bonnetjes-affaire] Dirk tart prijzenslag tussen Jumbo en AH

[Bonnetjes-affaire] Dirk tart prijzenslag tussen Jumbo en AH
  • Food-en-retail
  • 17 mrt 2015 @ 09:12
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrijsoorlogWinkelen

Hoe delicaat een bonnetje kan zijn, bleek recent al in de landelijke politiek. Twee bewindslieden stapten op. Nu laat ook de retail zich niet onbetuigd. Een lokale kruidenier van AH zette een kassabon naast die van Aldi. Nu doet Jumbo hetzelfde met een bon van AH. Als lachende vierde steekt Dirk van den Broek nu de draak met de bonnen van Jumbo.

Jumbo en Albert Heijn zijn op dit ogenblik  in een stevige prijzenoorlog verwikkeld en hebben honderden producten in prijs verlaagd. Waar hun beider prijzen normaalgesproken fluctueren, worden ze nu gekenmerkt door verlagingen, zegt Thijs van der Tuin van prijsvergelijkingsite Inprijsverhoogd.nl in het Algemeen Dagblad. Zo verlaagde Albert Heijn afgelopen week circa tweeënhalf keer meer producten in prijs dan dat de prijs werd verhoogd. Voor Jumbo was dat circa twee keer zo veel, signaleert Van Der Tuin. Dirk geeft nu in een advertentie en via borden in de winkels antwoord op de aanhoudende prijsvergelijkingen die Jumbo publiceert versus AH. 'Dirk is de goedkoopste. Dááááááááág laagsteprijsgarantie', zo smaalt het supermarktbedrijf.

Lange neus
De Dirk-advertentie toont vier prijsvergelijkingen uit De Telegraaf waarin Dirk -uiteraard- goedkoper uit de bus komt dan Jumbo. Kop. 'Jumbo heeft de laagste prijsgarantie. Maar Dirk is de goedkoopste. Huh?' Dan volgt de Pietje Bell-achtige bodycopy die we van deze retailer gewend zijn: 'je bent al snel goedkoper dan Albert Heijn. Maar om nou te beweren dat je de laagste prijzen hebt. Dat gaat een beetje ver.' Via deze nieuwste bonnetjesaffaire is de prijsoorlog tussen de verschillende retailmerken weer vol opgelaaid. (PvWK)



Jumbo versus AH


Dirk versus Jumbo

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken