McDonald's biedt nieuwe variatie met vis: McKibbeling

McDonald's biedt nieuwe variatie met vis: McKibbeling
  • Food-en-retail
  • 19 mrt 2015 @ 11:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

McDonald’s introduceert de McKibbeling in al haar 241 restaurants in Nederland. De McKibbeling is een van de nieuwe producten die McDonald’s dit jaar toevoegt aan haar menu en wordt vanaf nu exclusief verkocht in Nederland. De nieuwe visvariant wordt ook toegevoegd aan het Happy Meal. McKibbeling is een van de producten die McDonald’s dit jaar aan het menu toevoegt, naar eigen zeggen om zijn gasten meer keuze te bieden.

McDonald’s zet dit jaar in op vernieuwing, waaronder van haar producten. Een van de nieuwe introducties dit jaar is de McKibbeling. Debbie de Wagenaar, directielid McDonald’s Nederland, legt uit waarom de McDonald’s de McKibbeling introduceert: 'omdat we als McDonald’s graag variëren en hierbij rekening houden met lokale smaken en voorkeuren, is het toevoegen van de McKibbeling aan ons menu een logische stap. En als we iets typisch Hollands introduceren, doen we dat natuurlijk goed, dus ook met ravigottesaus.'

Kabeljauw met MSC-keurmerk
De kabeljauw die wordt gebruikt voor de McKibbeling heeft het Marine Stewardship Counsil (MSC) keurmerk, ‘Wij zijn erg blij dat de nieuwe McKibbeling wordt geproduceerd van kabeljauw die op duurzame wijze in het wild is gevangen, aldus Hans Nieuwenhuis, country manager Benelux van het MSC. ‘McDonald’s is met de McKibbeling en de Filet-o-Fish in Nederland de enige fastfoodketen die MSC gecertificeerde vis aanbiedt aan haar gasten. Zij draagt daarmee direct bij aan het verduurzamen van de vissector.'

McKibbeling ook in het Happy Meal
De McKibbeling wordt daarnaast ook toegevoegd aan het Happy Meal keuzemenu. De McKibbeling is niet het eerste product waarmee McDonald’s in haar Happy Meal varieert. McDonald’s varieert al ruim acht jaar met verschillende, verantwoorde producten voor haar jongste gasten, zoals eerder in MarketingTribune was te lezen. 'Wat veel mensen niet weten, is dat je bij een Happy Meal bij McDonald’s uit veel meer kunt kiezen dan een kleine portie Franse frietjes, een hamburger of Chicken McNuggets. Tegenwoordig kun je kiezen uit een brede range verantwoorde producten, zoals snoeptomaatjes, vers fruit en Danoontje', aldus Debbie de Wagenaar, 'omdat we weten dat kinderen in Nederland niet of nauwelijks vis eten, proberen we ook daarmee te variëren en zo het eten van vis te stimuleren. Vandaar de keuze om de McKibbeling ook toe te voegen aan het Happy Meal keuzemenu.'

Over de McKibbeling
De McKibbeling is gemaakt van stukjes echte kabeljauw en heeft een lekker krokant laagje.  'De kabeljauw heeft het MSC-keurmerk en wordt verwerkt door het Nederlandse bedrijf Fishmasters. De McKibbeling wordt los verkocht in een doosje met zes stuks, voor een campagneprijs van €2,75. Bij de McKibbeling wordt ravigottesaus geserveerd. Zes stuks McKibbeling met ravigottesaus bevatten samen 353 kcal. Kinderen kunnen een portie van vier stuks McKibbeling bestellen bij hun Happy Meal. Een portie van vier stukjes McKibbeling bevat 156 kcal. Voor uitgebreide voedingswaarde- en allergeneninformatie over de McKibbeling kun je hier terecht', meldt het bedrijf.

Over McDonald’s Nederland
In Nederland heeft McDonald’s 241 restaurants, die wekelijks door zo’n 3 miljoen gasten worden bezocht. Ruim 17.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. McDonald’s wil naar eigen zeggen 'iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.'
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken