Oorspronkelijke natuurwinkels opgeslokt door eco-ketens of sluiten
- Food-en-retail
- 30 mrt 2015 @ 15:25
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SmaakprikkelFood
- 30 mrt 2015 @ 15:25
- Redactie Food en Retail
Biologisch is booming. Maar de natuurwinkels die ermee begonnen, zijn bijna allemaal dicht. 'de meeste natuurwinkels stoppen of worden opgeslokt door ketens', signaleert culinair journalist Hiske Versprille in Het Parool. 'Terwijl bio overal aan een onstuitbare opmars bezig lijkt - komende week opent zelfs Albert Heijn een speciale pop-upstore om zijn nieuwe biologische merk te promoten - lijkt het specifieke reformluchtje, samen met de zelfstandige natuurwinkels waar het altijd hing, omgekeerd evenredig de aftocht te blazen.'
De natuurwinkel in de Amsterdamse Nieuwe Kerkstraat sloot recent. Die bestond al bijna veertig jaar, signaleert Versprille, die eerder het paardenbiefstukken-schandaal blootlegde in de hoofdstad en nu gekroond is tot opvolger van Johannes van Dam. 'Veel van de ondernemers die in de jaren zeventig en tachtig als pioniers begonnen met de verkoop van biologische producten, lijkt het intussen niet te zijn gelukt profijt te hebben van de gestegen populariteit. Van de vele zelfstandige biologische winkels die de stad rijk was, zijn alleen Ekodis en De Aanzet nog over.' Meesmuilend werd ook wel gezegd dat de uitstraling van het winkelpersoneel en van de winkel zelf in deze oorspronkelijke zaken vaak geen aanbeveling voor de uitgestalde biologische waar was. Lees hier verder.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- smaak
- uitstraling
- gezond
- voedselbewustzijn
- Hiske Versprille
- natuurwinkel
- biologisch
- experience
- achterhaald
- pionier
- trend
- Marqt
- De Aanzet
- Ecoplaza
- Noordermarkt
- Ekodis
- reform
- Albert Heijn
- Stach
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing