Consumptie wijn in Nederland licht naar beneden
- Food-en-retail
- 15 apr 2015 @ 09:29
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekFood
- 15 apr 2015 @ 09:29
- Redactie Food en Retail
In 2014 is er opnieuw minder wijn verkocht in Nederland, blijkt uit cijfers van de KVNW, Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren. In totaal werd iets meer dan 368 miljoen liter verkocht, een daling van slechts een procent ten opzichte van 2013. Een slokje op een borrel dus.
In 2013 was de daling dramatischer. Toen daalde de wijnverkoop voor het eerst in twintig jaar, namelijk met zes procent tot 372 miljoen liter. Volgens de brancheorganisatie KVNW is de dalende trend grotendeels het gevolg van het accijnsbeleid van de Nederlandse overheid. Daardoor zouden consumenten steeds vaker de grens overgaan om hun wijn te kopen. Dit gebeurt volgens de KVNW vooral in Duitsland. De wijnhandelaren protesteren al langer tegen de in hun hoge ogen te hoge accijnzen, waardoor vele slijters en wijnimporthuizen op de fles dreigen te gaan. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- alcohol
- druif
- Frankrijk
- slok op een borrel
- export
- daling
- koopgedrag
- proeven
- belasting
- import
- Duitsland
- grens
- wijn
- Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren
- liter
- accijns
- vat
- drank
- KVNW
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing