La Place steeds meer in trek bij studenten en scholieren
- Food-en-retail
- 17 apr 2015 @ 13:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekFood
- 17 apr 2015 @ 13:06
- Redactie Food en Retail
Op 21 april vindt de dag van de gezonde schoolkantine plaats. De schoolkantine wordt steeds gezonder, maar er is ook een duidelijke verschuiving gaande waarbij horecagelegenheden steeds vaker gebruikt worden als ‘traditionele schoolkantine’. Zo blijken de horecagelegenheden van La Place steeds meer in trek te zijn bij scholieren en studenten om te studeren of een gezonde lunch te nuttigen, blijkt uit eigen onderzoek. Het aanbieden van gratis wifi, goede koffie en geen bediening aan tafel zijn belangrijke elementen die de keuze voor een geschikte werklocatie bepalen bij studenten en scholieren.
'Uit recent onderzoek van La Place blijkt dat 72% van de scholieren steeds vaker een lunch van huis vergeet mee te nemen. Verder constateren wij dat scholieren en studenten steeds meer op zoek gaan naar een gezond alternatief voor hun schoolkantine. De vestiging van La Place in Laren ligt tegenover een middelbare school. Rond 12.00 uur staan scholieren in de rij om een smoothie uit te kiezen. Ook het broodje beenham en de maaltijdsalades zijn populair', aldus Abe Wijnia, senior manager Operations bij La Place.
Top 3 populaire consumpties onder scholieren:
1. Vers fruitsap
2. Smoothies
3. Ciabatta beenham
Trend voornamelijk zichtbaar in studentensteden
Het gebruik van horecagelegenheden als flexplek of als schoolkantine is vooral in trek onder studenten. Zij studeren massaal buiten de deur en zijn steeds weer op zoek naar inspirerende en gebruiksvriendelijke horecalocaties waar ze het liefst een hele dag blijven werken of studeren.
De trend is jaren geleden ingezet en mede daarom opende La Place een vestiging in de Openbare Bibliotheek in Amsterdam. Ook de vestigingen in de studentensteden zoals Groningen, Leiden, Amsterdam, Maastricht, Rotterdam en Eindhoven worden gezien als de perfecte uitvalbasis om te studeren. Studenten zijn op zoek naar een werkplek die hen inspireert en tevens motiveert. Het aanbieden van gratis wifi, goede koffie en de mogelijkheid tot het kopen van een verse, gezonde lunch zijn belangrijke afwegingen die zij hierin maken.
Vers en huisgemaakt
La Place wordt specifiek uitgekozen om het grote aanbod in verse, huisgemaakte producten en omdat er geen bediening aan tafel is. Studenten voelen zich hierdoor vrij om lang aan een tafeltje te blijven zitten.
Top 3 populaire consumpties onder studenten:
1. Koffie
2. Smoothie
3. Foccacia tonijnsalade
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- scholieren
- vestiging
- La Place
- retail
- lunch
- school
- schoolkantine
- eetgedrag
- huisgemaakt
- lekker
- alternatief
- studenten
- huis
- gezond
- vers
- V&D
- gezond
- onderzoek
- eten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing