La Place steeds meer in trek bij studenten en scholieren

La Place steeds meer in trek bij studenten en scholieren
  • Food-en-retail
  • 17 apr 2015 @ 13:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekFood

Op 21 april vindt de dag van de gezonde schoolkantine plaats. De schoolkantine wordt steeds gezonder, maar er is ook een duidelijke verschuiving gaande waarbij horecagelegenheden steeds vaker gebruikt worden als ‘traditionele schoolkantine’. Zo blijken de horecagelegenheden van La Place steeds meer in trek te zijn bij scholieren en studenten om te studeren of een gezonde lunch te nuttigen, blijkt uit eigen onderzoek. Het aanbieden van gratis wifi, goede koffie en geen bediening aan tafel zijn belangrijke elementen die de keuze voor een geschikte werklocatie bepalen bij studenten en scholieren.

'Uit recent onderzoek van La Place blijkt dat 72% van de scholieren steeds vaker een lunch van huis vergeet mee te nemen. Verder constateren wij dat scholieren en studenten steeds meer op zoek gaan naar een gezond alternatief voor hun schoolkantine. De vestiging van La Place in Laren ligt tegenover een middelbare school. Rond 12.00 uur staan scholieren in de rij om een smoothie uit te kiezen. Ook het broodje beenham en de maaltijdsalades zijn populair', aldus Abe Wijnia, senior manager Operations bij La Place.

Top 3 populaire consumpties onder scholieren:

1. Vers fruitsap
2. Smoothies
3. Ciabatta beenham

Trend voornamelijk zichtbaar in studentensteden
Het gebruik van horecagelegenheden als flexplek of als schoolkantine is vooral in trek onder studenten. Zij studeren massaal buiten de deur en zijn steeds weer op zoek naar inspirerende en gebruiksvriendelijke horecalocaties waar ze het liefst een hele dag blijven werken of studeren.

De trend is jaren geleden ingezet en mede daarom opende La Place een vestiging in de Openbare Bibliotheek in Amsterdam. Ook de vestigingen in de studentensteden zoals Groningen, Leiden, Amsterdam, Maastricht, Rotterdam en Eindhoven worden gezien als de perfecte uitvalbasis om te studeren. Studenten zijn op zoek naar een werkplek die hen inspireert en tevens motiveert. Het aanbieden van gratis wifi, goede koffie en de mogelijkheid tot het kopen van een verse, gezonde lunch zijn belangrijke afwegingen die zij hierin maken.

Vers en huisgemaakt
La Place wordt specifiek uitgekozen om het grote aanbod in verse, huisgemaakte producten en omdat er geen bediening aan tafel is. Studenten voelen zich hierdoor vrij om lang aan een tafeltje te blijven zitten.

Top 3 populaire consumpties onder studenten:

1. Koffie
2. Smoothie
3. Foccacia tonijnsalade

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken