Ron Blaauw vindt Chinees opnieuw uit

Ron Blaauw vindt Chinees opnieuw uit
  • Food-en-retail
  • 30 apr 2015 @ 16:51
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Sterrenchef Ron Blaauw en uitbater van verschillende horeca-formules hing al eens zijn restaurant Blaauw (twee sterren) aan de wilgen om op dezelfde plaats een veel goedkoper geprijsde hapjes-tent Ron's Gastrobar te heropenen. Intussen ook beloond met een ster. Hij gaf onlangs de hamburgerrestaurants een nieuwe dimensie met The Fat Dog en belooft nu hetzelfde te doen met een Chinese formule in Amsterdam. The Fat Dog wordt een franchise-formule.

Ron Blaauw (op de foto geinterviewd door Misset Horeca tv)  vindt de Chinees opnieuw uit met zijn op 1 juni te openen 'Ron Gastrobar Oriental' aan de Kerkstraat 23 in de hoofdstad. 'Ik mis een Chinees restaurant in Amsterdam met én een goede keuken én de goede sfeer.  'Je zit al gauw in een restaurantje op De Wallen met tegeltjes tegen de muur en plastic tafelkleden',  zegt hij in Het Parool. Net als in de Gastrobar gaan in het nieuwe Chinese restaurant alle gerechten 15 euro kosten en moet de sfeer laagdrempelig zijn. De expansiedrift van de chef-kok/ondernemer is voorlopig nog niet ten einde, zegt hij in de krant. Met The Fat Dog - zijn 'haute' fastfood restaurant - heeft hij ook grootse plannen. 'Ik doe het wel rustig aan. Eerst moet The Fat Dog in de Ruysdaelkade staan als een huis, maar er staan al een hoop mensen in de rij om onder onze vlag een eigen Fat Dog te openen.'

Nieuwe generatie Chinezen
In de grote steden zien we al een nieuwe generatie Chinezen onstaan, die afgaan van de rode lampionnetjes en de traditionele interieurs met rode vloerbedekking. Kaji But, directeur en aandeelhouder van het beroemde drijvende Chinees restaurant Sea Palace in Amsterdam en bestuurslid van zowel de Chinese Ondernemersvereniging van Amsterdam als van de Vereniging van Chinese Horeca ondernemers, beaamt deze trend. 'De consument wordt steeds wereldser en daardoor kritischer', zei hij eerder op platform Food & Retail van MarketingTribune. 'De behoefte van de consument verandert. Men wil origineel en niet slecht nageaapt eten nuttigen. Wij hebben een aantal jaren geleden een trendbreuk binnen ons bedrijf gerealiseerd door geen Indische gerechten meer aan te bieden en ons puur te richten op de authentieke Chinese keuken. Gelukkig zien we dat dit een wijze beslissing is geweest.'
Ron Blaauw opent een Chinees die wél hip is, schrijft Elle Eten nu. Ron Blaauw belooft in elk geval qua modernisering van 'Chinezen' de volgende stap te zetten. (PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken