Ron Blaauw vindt Chinees opnieuw uit
- Food-en-retail
- 30 apr 2015 @ 16:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFood
- 30 apr 2015 @ 16:51
- Redactie Food en Retail
Sterrenchef Ron Blaauw en uitbater van verschillende horeca-formules hing al eens zijn restaurant Blaauw (twee sterren) aan de wilgen om op dezelfde plaats een veel goedkoper geprijsde hapjes-tent Ron's Gastrobar te heropenen. Intussen ook beloond met een ster. Hij gaf onlangs de hamburgerrestaurants een nieuwe dimensie met The Fat Dog en belooft nu hetzelfde te doen met een Chinese formule in Amsterdam. The Fat Dog wordt een franchise-formule.
Ron Blaauw (op de foto geinterviewd door Misset Horeca tv) vindt de Chinees opnieuw uit met zijn op 1 juni te openen 'Ron Gastrobar Oriental' aan de Kerkstraat 23 in de hoofdstad. 'Ik mis een Chinees restaurant in Amsterdam met én een goede keuken én de goede sfeer. 'Je zit al gauw in een restaurantje op De Wallen met tegeltjes tegen de muur en plastic tafelkleden', zegt hij in Het Parool. Net als in de Gastrobar gaan in het nieuwe Chinese restaurant alle gerechten 15 euro kosten en moet de sfeer laagdrempelig zijn. De expansiedrift van de chef-kok/ondernemer is voorlopig nog niet ten einde, zegt hij in de krant. Met The Fat Dog - zijn 'haute' fastfood restaurant - heeft hij ook grootse plannen. 'Ik doe het wel rustig aan. Eerst moet The Fat Dog in de Ruysdaelkade staan als een huis, maar er staan al een hoop mensen in de rij om onder onze vlag een eigen Fat Dog te openen.'
Nieuwe generatie Chinezen
In de grote steden zien we al een nieuwe generatie Chinezen onstaan, die afgaan van de rode lampionnetjes en de traditionele interieurs met rode vloerbedekking. Kaji But, directeur en aandeelhouder van het beroemde drijvende Chinees restaurant Sea Palace in Amsterdam en bestuurslid van zowel de Chinese Ondernemersvereniging van Amsterdam als van de Vereniging van Chinese Horeca ondernemers, beaamt deze trend. 'De consument wordt steeds wereldser en daardoor kritischer', zei hij eerder op platform Food & Retail van MarketingTribune. 'De behoefte van de consument verandert. Men wil origineel en niet slecht nageaapt eten nuttigen. Wij hebben een aantal jaren geleden een trendbreuk binnen ons bedrijf gerealiseerd door geen Indische gerechten meer aan te bieden en ons puur te richten op de authentieke Chinese keuken. Gelukkig zien we dat dit een wijze beslissing is geweest.'
Ron Blaauw opent een Chinees die wél hip is, schrijft Elle Eten nu. Ron Blaauw belooft in elk geval qua modernisering van 'Chinezen' de volgende stap te zetten. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Ron Blaauw
- lampion
- Blaauw
- hapjes-tent
- horeca
- Michelin
- culi-merk
- franchise
- food
- kroepoek
- horeca
- Amsterdam
- Kaji Butt
- Sea Palace
- nieuwe generatie
- ondernemer
- uitbater
- sterrenchef
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing