FrieslandCampina verwelkomt onverwacht 800.000ste 'Eurospaarder'

FrieslandCampina verwelkomt onverwacht 800.000ste 'Eurospaarder'
  • Food-en-retail
  • 9 apr 2015 @ 13:16
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Below the lineFood

Het aantal deelnemers aan FrieslandCampina's 'Eurosparen' overtreft de eigen verwachtingen. Opvallend is dat de foodproducent dit programma heel low key is gestart met een brand, zonder de intentie te hebben dat het zo groot zou uitgroeien als het nu is geworden. Binnen een jaar is Eurosparen naar 800.000 gebruikers gegroeid (en zit de betrokken app in de top vijf populaire FMCG-apps), bovendien zijn alle grote merken van FrieslandCampina intussen bij de spaaractie betrokken.

Het loyalty-programma voor consumenten van FrieslandCampina, Eurosparen, is binnen een jaar van een single brand uitgegroeid naar een populair spaarprogramma voor zeven merken: Campina, Optimel, Appelsientje, Milner, Chocomel, Boer en Land en Botergoud. Het digitale spaarprogramma is aanwezig op ruim 200 productverpakkingen en bereikt daarmee een zeer brede consumentendoelgroep: van jonge festivalgangers en gezinnen met kinderen tot grootouders en tweeverdieners. Het spaarprogramma groeit momenteel hard. Het aantal partners breidt zich uit, het assortiment in de online spaarshop is erg divers en de Eurosparen apps staan in de top 10 in de Apple store én Google Play Store van de meest gebruikte gratis FMCG apps.
De groei van het spaarprogramma is mede te danken aan de laagdrempelige gebruiksvriendelijke opzet.

Actieve spaarders
Gebruiksgemak staat voorop, daarom is er gekozen voor een gebruiksvriendelijke digitale omgeving die naast de websites ook benaderd kan worden via gratis apps uit de Apple Store en Google Play Store. “De Eurospaarders zijn erg actief. Zo zijn er continu spaarders codes aan het invoeren en bestellingen aan het plaatsen in de webshop”, aldus Consumer Relationship Management Marketeer Luc Wong-Lun-Hing. “De mobiel is nu al goed voor 40 à 50% van het verkeer.” De aanwezigheid van het programma op ruim 200 productverpakkingen zorgt ervoor dat de consument op verschillende plekken in de supermarkt in aanraking komt met Eurosparen.

Nieuwe ontwikkelingen
Eurosparen vult de webshop wekelijks aan met aanbiedingen voor de consument om het nog aantrekkelijker te maken. Binnen een jaar is het spaarprogramma van een single brand uitgebreid naar zeven merken. Consumenten kunnen zo nog sneller sparen voor korting. Om te zorgen voor continu ‘dialoog’ met de consument worden er nieuwe functionaliteiten toegevoegd rondom cash-refund acties en het verbeteren van de interactiviteit van de mobiele applicaties. Op deze manier worden de spaarders voorzien van de juiste aanbiedingen op de juiste momenten.

Zwarte Cross
Eurosparen heeft het aantal partnerships uitgebreid. Vanaf begin april gaan er bovendien twee grote campagnes van start om Eurosparen nog meer onder de aandacht te brengen bij de consument. Meerdere merken, waaronder Campina en Optimel, spelen dit jaar in op het uitjes-seizoen. Consumenten kunnen met hoge kortingen naar meer dan 25 bekende attractie- en dierenparken. Een handig en eenvoudig online bestelsysteem zorgt ervoor dat spaarders binnen enkele minuten de tickets ontvangen. Daarnaast zal Eurosparen starten met korting op tickets van bekende festivals, zoals onder andere de Zwarte Cross. Om in te spelen op de trend rond de consumptie van koude Chocomel-producten lanceert het merk een campagne rondom festival-bezoek, meldt het bedrijf.

Over Eurosparen
Met Eurosparen kan de consument met de merken Campina, Optimel, Appelsientje, Milner, Chocomel, Boer en Land en Botergoud sparen. De actieverpakkingen zijn voorzien van een Eurosparen-code die een spaarwaarde vertegenwoordigt van 2,50 euro of 5,00 euro. Hiermee kan gespaard worden voor diverse producten, uitjes en overnachtingen. Met Chocomel kan er gespaard worden voor festivals, waarbij Optimel de focus heeft op wellness-aanbiedingen. Het brede aanbod in de webshop stimuleert spaarders. Consumenten kunnen zich aanmelden via de website van Campina, Optimel, Appelsientje, Milner, Chocomel, Boer en Land en Botergoud of direct via de website van Eurosparen www.eurosparen.nl. (bron: FLC)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken