Unilever en Amsterdam werken samen aan kansen voor werkloze jongeren

Unilever en Amsterdam werken samen aan kansen voor werkloze jongeren
  • Food-en-retail
  • 14 apr 2015 @ 13:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOFood

Vandaag start het Amsterdam City Project, een samenwerking tussen de Gemeente Amsterdam en Unilever Nederland gericht op het terugdringen van jeugdwerkloosheid en het stimuleren van ondernemerschap onder jongeren zonder werk. Binnen het Amsterdam City Project creëren de partijen gezamenlijk werkervaringsplaatsen voor jonge werklozen die gedurende 6 maanden aan de slag kunnen in een commerciële functie, trainingen krijgen en toegang tot een netwerk van bedrijven waardoor voor hen de kans op een duurzame baan na afloop van de periode aanzienlijk wordt vergroot.

Unilever en de Gemeente Amsterdam hebben verschillende soorten banen gecreëerd, waarvoor de afgelopen weken reeds 20 jongeren zijn geselecteerd en getraind. Het gaat hier om profielen variërend van sales talent dat nieuwe ijs-verkooppunten gaat identificeren, commercieel talent dat de zichtbaarheid en beschikbaarheid van huidige ijs-outlets moet verbeteren, banen voor ondernemende jongeren die ijs willen verkopen.

Daarnaast zorgen de Gemeente Amsterdam, Unilever, Manpower en Hamilton Bright ervoor dat de jongeren in contact komen met een breed netwerk aan potentiële werkgevers, zowel door middel van hun dagelijkse werk, als door middel van de bijeenkomsten die specifiek voor dit doel worden georganiseerd. Op korte termijn krijgt het project een vervolg met het werven van nieuwe talenten voor het verkopen van ijs via mobiele verkooppunten.

Binnen het regioplan ‘Werk maken van Talent’ van de Gemeente Amsterdam valt het project binnen het programma ‘Brug onderwijs-arbeidsmarkt’. In totaal brengt de gemeente binnen dit programma 1.000 jongeren in contact met 25 bedrijven waar kansen zijn op werk. Wethouder Arjan Vliegenthart: 'de jeugdwerkloosheid is hoog en daarom is het goed dat de gemeente en bedrijven samenwerken om jongeren een baan te geven.'

Voor Unilever is het terugdringen van jeugdwerkloosheid een belangrijk punt in haar Europese HR-beleid. Frank Weijers, general manager Unilever Benelux: 'het mes snijdt hier aan meerdere kanten. De jongere generatie voelt op het moment de gevolgen van de huidige vertraagde economie die hen minder mogelijkheden biedt op de arbeidsmarkt. Dit is voelbaar in heel Europa. Gebleken is echter dat jongeren die een half jaar aan de slag zijn geweest in een tijdelijke functie, duidelijk meer kans hebben op een vaste baan daarna. Dit project helpt daarbij, brengt ons in contact met commercieel talent en levert tegelijkertijd een bijdrage aan onze ijs-business in Amsterdam. Win-win-win dus.' 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken