Unilever en Amsterdam werken samen aan kansen voor werkloze jongeren
- Food-en-retail
- 14 apr 2015 @ 13:02
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOFood
- 14 apr 2015 @ 13:02
- Redactie Food en Retail
Vandaag start het Amsterdam City Project, een samenwerking tussen de Gemeente Amsterdam en Unilever Nederland gericht op het terugdringen van jeugdwerkloosheid en het stimuleren van ondernemerschap onder jongeren zonder werk. Binnen het Amsterdam City Project creëren de partijen gezamenlijk werkervaringsplaatsen voor jonge werklozen die gedurende 6 maanden aan de slag kunnen in een commerciële functie, trainingen krijgen en toegang tot een netwerk van bedrijven waardoor voor hen de kans op een duurzame baan na afloop van de periode aanzienlijk wordt vergroot.
Unilever en de Gemeente Amsterdam hebben verschillende soorten banen gecreëerd, waarvoor de afgelopen weken reeds 20 jongeren zijn geselecteerd en getraind. Het gaat hier om profielen variërend van sales talent dat nieuwe ijs-verkooppunten gaat identificeren, commercieel talent dat de zichtbaarheid en beschikbaarheid van huidige ijs-outlets moet verbeteren, banen voor ondernemende jongeren die ijs willen verkopen.
Daarnaast zorgen de Gemeente Amsterdam, Unilever, Manpower en Hamilton Bright ervoor dat de jongeren in contact komen met een breed netwerk aan potentiële werkgevers, zowel door middel van hun dagelijkse werk, als door middel van de bijeenkomsten die specifiek voor dit doel worden georganiseerd. Op korte termijn krijgt het project een vervolg met het werven van nieuwe talenten voor het verkopen van ijs via mobiele verkooppunten.
Binnen het regioplan ‘Werk maken van Talent’ van de Gemeente Amsterdam valt het project binnen het programma ‘Brug onderwijs-arbeidsmarkt’. In totaal brengt de gemeente binnen dit programma 1.000 jongeren in contact met 25 bedrijven waar kansen zijn op werk. Wethouder Arjan Vliegenthart: 'de jeugdwerkloosheid is hoog en daarom is het goed dat de gemeente en bedrijven samenwerken om jongeren een baan te geven.'
Voor Unilever is het terugdringen van jeugdwerkloosheid een belangrijk punt in haar Europese HR-beleid. Frank Weijers, general manager Unilever Benelux: 'het mes snijdt hier aan meerdere kanten. De jongere generatie voelt op het moment de gevolgen van de huidige vertraagde economie die hen minder mogelijkheden biedt op de arbeidsmarkt. Dit is voelbaar in heel Europa. Gebleken is echter dat jongeren die een half jaar aan de slag zijn geweest in een tijdelijke functie, duidelijk meer kans hebben op een vaste baan daarna. Dit project helpt daarbij, brengt ons in contact met commercieel talent en levert tegelijkertijd een bijdrage aan onze ijs-business in Amsterdam. Win-win-win dus.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Gemeente Amsterdam
- egioplan
- Werk maken van Talent
- HR-beleid
- werk
- mobiele verkooppunten
- Brug
- jongeren
- suiker
- Unilever
- ijs
- Wethouder Arjan Vliegenthart
- bedrijven
- Amsterdam
- jeugdwerkloosheid
- jeugdwerkloosheid
- zomer
- Magnum
- onderwijs- arbeidsmarkt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing