V&D laat klant winkels aanpassen
- Food-en-retail
- 9 apr 2015 @ 09:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 9 apr 2015 @ 09:52
- Redactie Food en Retail
Een nieuw winkelconcept wil V&D en daarvoor worden de klanten om uitgenodigd mee te denken. De retailketen heeft hiertoe de website blijmet.vd.nl/ gelanceerd. 'Ik ben benieuwd naar jouw mening over V&D', schrijft John van der Ent, de nieuwe ceo van V&D, hierop. De inbreng van de klanten wordt geinventariseerd en vervolgens gebruikt voor ontwikkeling van een nieuw winkelidee in drie testwinkels.
De website komt goed over omdat er ook ruimte is voor enige zelfkritiek. 'Niemand is perfect. Als we ergens nieuwsgierig naar zijn, is het de mening van onze klanten. Wat mis je bij V&D, zijn dat sommige producten of bijvoorbeeld iets in onze service. Laat het hier weten, dan gaan we aan de slag voor het V&D van de toekomst', schrijft de retailer. Op deze verklaring kan worden gereageerd. 'De consument wil dat er veel meer gebeurt op de winkelvloer', verklaart Van Der Ent. Naast de eigen plannen zijn daarom de suggesties van de klandizie belangrijk, alsdus de ceo. 'Wij willen graag weten waar onze klanten blij van worden.' Wekelijks worden nieuwe onderwerpen op de website gezet, uiteenlopend van prijsbeleid, tot sfeer en assortiment.
Recent schakelde ook de Hema klanten in om consumenten te vragen waar ze het gelukkigst van worden. De suggesties worden gegarandeerd opgepikt, belooft de Hema. Dat leidt deze week onder andere tot een permanente prijsverlaging van de rosbief. Het geeft de klanten een gevoel van meer betrokkenheid en dat een winkel weer (een beetje) van hem of haar zelf is. Co-creatie rules in retailland. (PvWK)
Meer info op de website www.blijmet.vd.nl.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- John van der Ent
- nieuw
- winkelidee
- ceo
- klanten
- V&D
- ontwikkeling
- inbreng
- website
- retailketen
- Hema
- drie
- co-creatie
- testwinkel
- klanten
- gelanceerd
- blijmet.vd.nl
- inventarisatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing