Stichting Max Havelaar en Blyde werken samen rond World Fair Trade Day via kookboek 'Eerlijk Eten'
- Food-en-retail
- 8 mei 2015 @ 16:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVODoelgroepFood
- 8 mei 2015 @ 16:05
- Redactie Food en Retail
Stichting Max Havelaar en pr-bureau Blyde bundelen de krachten rond World Fair Trade Day, het mondiale event dat plaatsvindt op zaterdag 9 mei. Max Havelaar coördineerde gisteren in Amsterdam de lancering van ‘Eerlijk eten’. Dit kookboek - een initiatief van Stichting Max Havelaar, Fair Trade Original en de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, biedt 80 recepten van gepassioneerde chefs en foodies op basis van eerlijke en duurzaam geteelde producten.
De samenwerking van Blyde en Max Havelaar ten behoeve van het kookboek is onderdeel van de brede ambitie om fairtrade eten in Nederland op de kaart te zetten. De twee ondernemers achter Blyde, Lorette der Kinderen en Nynke van den Broek over de samenwerking: 'het thema fairtrade en Blyde passen goed bij elkaar. Duurzaamheid is ook voor onze organisatie een belangrijk speerpunt. Wij zijn er trots op om rond een belangrijke dag als World Fair Trade Day samen te werken partijen als Max Havelaar en haar partners, die echt geldt als ‘verschilmaker’. Door kennis en ervaring te delen kunnen we een nog groter deel van Nederland kennis laten maken met ambachtelijke producten, gemaakt van eerlijke ingrediënten.'
Blyde opende onlangs haar deuren in centrum Amsterdam. Het pr-bureau heeft een tweede kantoor in Antwerpen op ’t Zuid en bedient zo de Benelux-markt. 'Ons nieuwe bureau heeft een sterke focus op duurzaam ondernemen in de breedste zin van het woord,' zegt Der Kinderen. 'duurzaamheid betekent voor ons het creëren van toegevoegde waarde voor de lange termijn. Onze klanten willen vanuit hun dna het verschil maken. Het zijn game changers of hebben die potentie. Met pr als vertrekpunt slaan wij voor hen de brug tussen identiteit en imago.'
Over Max Havelaar
Max Havelaar is het keurmerk voor Fairtrade. Als dusdanig koopt of verkoopt Max Havelaar niets. Max Havelaar verleent zijn keurmerk aan producten die voldoen aan de fairtradecriteria. Dat levert voordeel op voor bijna 5 miljoen mensen, de producenten en hun gezinnen, in 63 ontwikkelingslanden. De betaling van een Fairtrademinimumprijs die de kosten van een sociaal en ecologisch verantwoorde productie dekt, het verbod op kinderarbeid, vakbondsvrijheid en respect voor het leefmilieu zijn enkele van de criteria van het Max Havelaarkeurmerk. Het keurmerk is te vinden op een steeds groeiend productaanbod: koffie, fruit, vruchtensap, chocolade, thee, rietsuiker, rijst, wijn, katoen -in kleding en huislinnen-, cosmetica, rozen, enzovoort, van diverse merken. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- bundelen krachten
- mvo
- Max Havelaar
- World Fair Trade Day
- Eerlijk eten
- Fair Trade Original
- initiatief
- pr-bureau Blyde
- food
- Wereldwinkels
- faitrade
- kookboek
- Amsterdam
- Stichting Max Havelaar
- gepassioneerd
- lancering
- recepten
- eerlijk
- event
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing