Stichting Max Havelaar en Blyde werken samen rond World Fair Trade Day via kookboek 'Eerlijk Eten'

Stichting Max Havelaar en Blyde werken samen rond World Fair Trade Day via kookboek 'Eerlijk Eten'
  • Food-en-retail
  • 8 mei 2015 @ 16:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVODoelgroepFood

Stichting Max Havelaar en pr-bureau Blyde bundelen de krachten rond World Fair Trade Day, het mondiale event dat plaatsvindt op zaterdag 9 mei. Max Havelaar coördineerde gisteren in Amsterdam de lancering van ‘Eerlijk eten’. Dit kookboek - een initiatief van Stichting Max Havelaar, Fair Trade Original en de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, biedt 80 recepten van gepassioneerde chefs en foodies op basis van eerlijke en duurzaam geteelde producten.

De samenwerking van Blyde en Max Havelaar ten behoeve van het kookboek is onderdeel van de brede ambitie om fairtrade eten in Nederland op de kaart te zetten. De twee ondernemers achter Blyde, Lorette der Kinderen en Nynke van den Broek over de samenwerking: 'het thema fairtrade en Blyde passen goed bij elkaar. Duurzaamheid is ook voor onze organisatie een belangrijk speerpunt. Wij zijn er trots op om rond een belangrijke dag als World Fair Trade Day samen te werken partijen als Max Havelaar en haar partners, die echt geldt als ‘verschilmaker’. Door kennis en ervaring te delen kunnen we een nog groter deel van Nederland kennis laten maken met ambachtelijke producten, gemaakt van eerlijke ingrediënten.'

Blyde opende onlangs haar deuren in centrum Amsterdam. Het pr-bureau heeft een tweede kantoor in Antwerpen op ’t Zuid en bedient zo de Benelux-markt. 'Ons nieuwe bureau heeft een sterke focus op duurzaam ondernemen in de breedste zin van het woord,' zegt Der Kinderen. 'duurzaamheid betekent voor ons het creëren van toegevoegde waarde voor de lange termijn. Onze klanten willen vanuit hun dna het verschil maken. Het zijn game changers of hebben die potentie. Met pr als vertrekpunt slaan wij voor hen de brug tussen identiteit en imago.'

Over Max Havelaar
Max Havelaar is het keurmerk voor Fairtrade. Als dusdanig koopt of verkoopt Max Havelaar niets. Max Havelaar verleent zijn keurmerk aan producten die voldoen aan de fairtradecriteria. Dat levert voordeel op voor bijna 5 miljoen mensen, de producenten en hun gezinnen, in 63 ontwikkelingslanden. De betaling van een Fairtrademinimumprijs die de kosten van een sociaal en ecologisch verantwoorde productie dekt, het verbod op kinderarbeid, vakbondsvrijheid en respect voor het leefmilieu zijn enkele van de criteria van het Max Havelaarkeurmerk. Het keurmerk is te vinden op een steeds groeiend productaanbod: koffie, fruit, vruchtensap, chocolade, thee, rietsuiker, rijst, wijn, katoen -in kleding en huislinnen-, cosmetica, rozen, enzovoort, van diverse merken. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken