Dirk-directeur Van Der Krogt wil Koninginnedag terughalen
- Food-en-retail
- 5 mei 2015 @ 09:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekEvenement
- 5 mei 2015 @ 09:01
- Redactie Food en Retail
58,1% van de Nederlanders vindt dat Koningin Máxima, net als haar man, haar verjaardag met alle Nederlanders mag vieren, blijkt uit onderzoek (n=1000+) van retailer Dirk. Reden voor Dirk directeur Steven van der Krogt om aan de terugkeer van Koninginnedag te werken via een Burgerinitiatief. Máxima is jarig op 17 mei.
Vooral mannen (62,8%) tegenover 53,3% van de vrouwen, vinden dat Máxima op deze dag in het zonnetje gezet moet worden. Dat blijkt uit het onderzoek van Dirk. De directeur van de retailketen, Steven van der Krogt, start daarom een burgerinitiatief met als doel om Koninginnedag te herintroduceren, meldt Fonk. Voorstanders kunnen tekenen voor het burgerinitiatief op Dirk.nl/koninginnedag. Van der Krogt moet minimaal 40.000 handtekeningen ophalen om het initiatief op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. Máxima is jarig op 17 mei, traditioneel vond Koninginnedag op 30 april plaats en werd sinds vorig jaar vervangen door Koningsdag op 27 april. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- majesteit
- Dirk
- Willem- Alexander
- directeur
- retail
- Steven van der Krogt
- burgerinitiatief
- zonnetje
- retailketen
- Koninginnedag
- Koningsdag
- herintroduceren
- doel
- feest
- royalty
- Máxima
- 17 mei
- onderzoek
- 27 april
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing