Hilfiger himself opent grootste Tommy Hilfiger-winkel in China

Hilfiger himself opent grootste Tommy Hilfiger-winkel in China
  • Food-en-retail
  • 4 mei 2015 @ 14:48
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMerken

De iconische Amerikaanse designer Tommy Hilfiger brengt tijdens zijn wereldtour ter ere van het 30-jarig bestaan van zijn merk een bezoek aan Peking. Hij zal hier onder andere aanwezig zijn bij een exclusieve jubileummodeshow en de opening van de grootste Tommy Hilfiger-winkel in China. 'Met meer dan 100 winkels door het hele land, kunnen we interessante nieuwe strategieën ontplooien.'

Tommy Hilfiger, een volledige dochteronderneming van PVH Corporation [NYSE: PVH], maakt vol trots bekend dat Tommy Hilfiger zelf een bezoek zal brengen aan Peking om het 30-jarig bestaan van zijn merk te vieren. Van 24 t/m 26 mei zal Hilfiger aanwezig zijn bij verschillende events in Peking, waaronder bij een hernieuwde uitvoering van de modeshow voor de collectie van najaar 2015. Dit is de eerste keer dat het merk de show in een internationale setting organiseert. De Najaarscollectie 2015 werd voor het eerst gepresenteerd tijdens de New York Fashion Week in februari. In de collectie worden American football- en varsity-invloeden gecombineerd met de tijdloze, sportieve Amerikaanse designs waar Hilfiger om bekend staat. Alles wordt naar Peking gebracht om de runway experience compleet te maken. Tegen het decor van Hilfiger's bron van inspiratie – een American footballstadion - zullen verschillende items uit de heren- en damescollectie voorbij komen.

Hilfiger presenteert ook de feestelijke opening van de grootste Tommy Hilfiger-winkel in China, in het prestigieuze In88 Shopping Center in Peking. De winkel telt twee verdiepingen en is in China het eerste verkooppunt voor de Hilfiger Collection, waarin de beste Tommy Hilfiger-designs samenkomen. In de premium damescollectie komt het Amerikaanse erfgoed van het merk samen met moderne invloeden en luxe stoffen, in designs die tijdens de New York Fashion Week voor het eerst op de catwalk verschijnen.

'Dit is de eerste keer dat we onze complete show uit New York meenemen naar een buitenlandse setting', aldus Tommy Hilfiger, 'Ik vind het geweldig om de sfeer van een echte American Football-wedstrijd naar China te halen en om deze unieke ervaring te delen ter ere van ons 30-jarig bestaan. Het is de perfecte gelegenheid om onze kenmerkende stijl en merkwaarden met het publiek in China te delen, en een fantastische manier om de opening van onze grootste winkel in het land te vieren.'

'Sinds we de Chinese markt hebben betreden, is het een belangrijke regio geworden voor de uitbreiding van onze internationale activiteiten', vertelt Daniel Grieder, CEO van Tommy Hilfiger, 'Met meer dan 100 winkels door het hele land, kunnen we interessante nieuwe strategieën ontplooien die gericht zijn op het ontsluiten van groeipotentie, het uitdragen van onze Amerikaanse heritage en het uitbreiden van onze merkaanwezigheid en activiteiten.'

De Tommy Hilfiger-winkel in het In88 Shopping Center beslaat meer dan 500 vierkante meter en sluit perfect aan bij de tijdloze Hilfiger-stijl. Op de begane grond vind je damessportkleding, de Hilfiger Collection en accessoires, waaronder in Italië gemaakte schoenen en tassen. De eerste verdieping staat in het teken van de Tommy Hilfiger Tailored-collectie en herensportkleding.

Het interieur is een afspiegeling van de Amerikaanse roots van het merk en is geïnspireerd op een mix van tijdloze en moderne invloeden: van patchwork vloerkleden, vintage meubels en antiek, tot digitale schermen en exclusieve lampen. De opvallende winkelgevel beslaat meer dan 30 meter aan twee kanten van het winkelcentrum en heeft grote ramen met daarin high resolution-schermen waarop de nieuwste Tommy Hilfiger-video’s en -foto’s vertoond worden. Zo wordt een aantrekkelijke en opvallende merkervaring gecreëerd.

Het bezoek van Tommy Hilfiger aan China wordt aangevuld met een uitgebreid digitaal programma dat speciaal is ontworpen om Chinese consumenten aan te spreken. Boodschappen worden wereldwijd gedeeld via de socialmediakanalen van Tommy Hilfiger, zoals Weibo en Wechat. Vrienden en volgers van Tommy Hilfiger kunnen meepraten via de hashtag #TommyChina.

Er zijn wereldwijd ruim 1.400 Tommy Hilfiger-winkels in meer dan 90 landen, waaronder flagship stores op zeven locaties: Fifth Avenue in New York (geopend in september 2009); de Champs-Élysées in Parijs (november 2010); Brompton Road in Londen (augustus 2011); Omotesando in Tokyo (april 2012); Regent Street in London (november 2012); Robertson Boulevard in Los Angeles (februari 2013); en de Schadowstraße in Düsseldorf (augustus 2013). De anchor stores bevinden zich in Amsterdam, Beijing, Berlijn, Bogota, Buenos Aires, Cannes, Dublin, Florence, Frankfurt, Hamburg, Helsinki, Hong Kong, Istanbul, Keulen, London, Luxemburg, Madrid, Mexico-Stad, Miami, Milaan, Montreal, Moskou, Mumbai, München, New York, Osaka, Panama-Stad, Santiago, São Paulo, Seoul, Shanghai, Singapore, Sydney, Vancouver, Wenen en Zürich.


Artist impression van de nieuwe mega-winkel in China

 

Achtergrond over Tommy Hilfiger
Het merkenportfolio van de Tommy Hilfiger Group omvat Tommy Hilfiger, en Hilfiger Denim. Hiermee is het concern een van de bekendste premium designer-lifestylemerken ter wereld. Hierbij staan het ontwerp en de marketing van sportkleding en hoogstaande maatkleding voor heren, kleding en sportkleding voor dames, kinderkleding, denim, ondergoed (waaronder badjassen, nachtkleding en loungekleding), schoenen en accessoires centraal. Via exclusieve licentiehouders biedt Tommy Hilfiger hierop afgestemde lifestyleproducten aan, zoals brillen en zonnebrillen, horloges, geuren, golf- en zwemkleding, lederen accessoires, interieurproducten en koffers en tassen. De Hilfiger Denim-lijn bestaat uit jeanswear en schoenen voor heren, dames en kinderen; accessoires en geuren. De artikelen van Tommy Hilfiger en Hilfiger Denim zijn wereldwijd verkrijgbaar via een uitgebreid netwerk van Tommy Hilfiger en Hilfiger Denim-retailstores, in vooraanstaande speciaalzaken en warenhuizen, bij exclusieve online retailers en op tommy.com

Over PVH
PVH Corp., een van de grootste modeconcerns ter wereld, is wereldwijd eigenaar en verkoper van de iconische modemerken Calvin Klein en Tommy Hilfiger. Het bedrijf is het grootste ter wereld op het gebied van overhemden en neckwear, en brengt producten op de markt via diens eigen merken Van Heusen, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, IZOD, ARROW, Warner's en Olga en via andere merken, waaronder Speedo, Geoffrey Beene, Kenneth Cole New York, Kenneth Cole Reaction, MICHAEL Michael Kors, Sean John, Chaps, Donald J. Trump Signature Collection, DKNY, Ike Behar en John Varvatos.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken