Nederlanders ‘ploppen’ op 400 jaar Grolsch
- Food-en-retail
- 11 mei 2015 @ 12:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 11 mei 2015 @ 12:06
- Redactie Food en Retail
‘Ploppende’ beugelflessen in het park, de kroeg of gewoon thuis op de bank. Vandaag bestaat Grolsch 400 jaar en om dat te vieren zenden de meeste Nederlandse televisiekanalen tussen 21.00 en 21.30 uur een eenmalige jubileumcommercial uit. Hierin zijn achtereenvolgens tientallen Nederlanders te zien die een Grolsch beugelfles openen met de bekende ‘plop’. Al deze plop-video’s zijn gemonteerd op de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tune, waarmee de brouwer jarenlang succesvol campagne voerde. Bovendien zijn in de jubileumcommercial (zie ook foto boven) enkele beelden uit deze bekende campagne verwerkt.
Ook een aantal bekende Nederlanders, zoals het cabaret duo Speelman en Speelman, regisseur Johan Nijenhuis, Sunday Kids, Sander Boschker en Kick van der Vall van FC Twente, Zwarte Cross en de burgemeester van Enschede, leverde een bijdrage. Met dit initiatief proost Grolsch samen met heel Nederland op 400 jaar vakmanschap en karakter. Originele video’s vormen unieke en eenmalige jubileumcommercial
Afgelopen maand riep Grolsch Nederlanders van 25 jaar en ouder op om video-opnames in te sturen van het ploppen (openen) van een Grolsch beugelfles. De oproep resulteerde in vele mooie, grappige en enthousiaste inzendingen. Zo werd er geplopt op het dak, in de douche, op een vol terras en bij de Grolsch Veste in Enschede.
Bekende Nederlanders ploppen mee
Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan de plop-video. Zo plopte cabaret duo Speelman en Speelman de beugelfles live op het podium onder luid gejoel van het publiek. De burgemeester van Enschede – Fred de Graaf – plopte de beugelfles in stijl in pak, met zijn ambtsketting om. Grolsch maakte een selectie van de meest opmerkelijke en bijzondere plopvideo’s en monteerde deze tot de eenmalige jubileumcommercial, gebruikmakend van de ‘Vakmanschap is Meesterschap’-tune. Na de eenmalige uitzending is de jubileumcommercial online te zien op onder andere www.grolsch.nl, op YouTube en via de Grolsch social mediakanalen.
Infographic – 400 jaar Grolsch
klik hier voor een grotere versie van de afbeelding.
Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- alcohol
- Sunday Kids
- Enschede
- FC Twente
- regisseur
- Sander Boschker
- Zwarte Cross
- Kick van der Vall
- 400 jaar
- gerstenat
- Grolsch
- burgemeester
- Speelman en Speelman
- Johan Nijenhuis
- beugelfles
- plop
- bier
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing