Nieuwe koffiegigant Jacobs Douwe Egberts is een feit
- Food-en-retail
- 6 mei 2015 @ 16:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ProductdesignFood
- 6 mei 2015 @ 16:08
- Redactie Food en Retail
De mondiale merken merken Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, L’Or en lokale topmerken als Douwe Egberts, Kenco, Pilao & Gevalia gaan samen. De Europese Commissie is hiermee zojuist akkoord gegaan. Het bedrijf wordt volgens een woordvoerder aldus de 'grootste pure player in koffie ter wereld' met een omzet van rond de vijf miljard euro.
De oude Hollandse firma Douwe Egberts mag zijn koffieactiviteiten dus laten opgaan in met die van Mondelez in de nieuwe koffiegigant Jacobs Douwe Egberts. De nieuwe combi is actief in achttien landen en telt 12.000 werknemers. De nieuwe top is een mix van topbestuurders van Douwe Egberts en van de koffietak van Mondelez. ‘Wij zijn blij dat de Europese Commissie voorlopige toestemming heeft gegeven voor de creatie van Jacobs douwe Egberts en we zijn er enthousiast over dat hiermee het grootste pure koffiebedrijf ter wereld ontstaat. Door onze topmerken, rijke geschiedenis en top-technologie willen wij consumenten geven wat ze verdienen, meer keuze en toegang tot sommige van de beste koffiemerken ter wereld’, zegt topman Pierre Laubies van Jacobs Douwe Egberts in een door Distrifood opgetekende reactie. De leiding van het nieuwe bedrijf gaat, naast Laubies, ook bestaan uit onder meer de Nederlanders Roland Weening en Jan van Bon.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- branden
- Kenco
- Europese Commissie
- boon
- L’Or
- Tassimo
- bedrijf
- fusie
- Jacobs
- Douwe Egberts
- Pilao
- Gevalia
- Senseo
- koffiegigant
- koffie
- Moccona
- DE Masterblenders
- topmerken
- cafeine
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing