Nespresso daagt koffiedrinkend Nederland uit
- Food-en-retail
- 15 jun 2015 @ 15:13
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 15 jun 2015 @ 15:13
- Redactie Food en Retail
Nespresso neemt het initiatief om Nederlanders op te leiden tot echte koffieconnaisseurs, meldt het merk. 'Iedereen is tegenwoordig een wijnkenner, maar ook op het gebied van koffie is er veel te leren over de herkomst en de vele smaakprofielen. Nespresso daagt Nederland dan ook uit om daadwerkelijk een koffiekenner te worden en lanceert een unieke online test waarin Nederlanders worden uitgedaagd om hun koffiekennis langs de meetlat te leggen. Zo kan iedereen koffie op een nieuwe manier proeven, waardoor elk kopje koffie een unieke ervaring wordt. Dé Nederlandse koffieconnaisseur wint een reis naar Costa Rica, koffieland bij uitstek.'
Mark Ruijgrok, algemeen directeur Nespresso Nederland: 'Nederland omarmt kwaliteitskoffie met steeds meer enthousiasme. Het kennen en herkennen van smaken en de kunst van het proeven krijgen meer aandacht. De gemiddelde Nederlander kan veelal een Chardonnay van een Sauvignon Blanc onderscheiden, iets wat een paar jaar geleden echt nog niet gangbaar was. Het is tijd dat Nederlanders net als over wijn, meer over koffie leren. Nespresso draagt hier graag aan bij. Door dé Nederlandse koffieconnaisseur te zoeken, stelt Nespresso Nederlanders in de gelegenheid om hun koffiekennis te testen maar ook uit te breiden. Wij geloven namelijk dat mensen meer van hun koffie genieten als zij het verhaal erachter kennen. Wij dagen Nederlanders uit met de vraag: ben jij dé
Nederlandse koffieconnaisseur?'
Kennis noodzakelijk om van koffie te genieten
Online vindt de koffieconnaisseur 40 vragen, in vier categorieën: oorsprong, terminologie, proces en smaak. Ruurd Neurink, koffie-ambassadeur van Nespresso, onderstreept het belang van kennis op koffiegebied: 'om echt van koffie te genieten, is het belangrijk om meer te weten over de herkomst en het proces om tot een perfect kopje koffie te komen. Kennis van de verschillende aroma’s en koffietermen zie ik als onmisbaar, net zozeer als dit voor bijvoorbeeld wijn geldt. Met deze kennis op zak kun je bijvoorbeeld een goede crema herkennen, de complexiteit van het smaakprofiel beter begrijpen en verschillende terroirs van elkaar onderscheiden, waardoor het drinken van koffie een echte ontdekking wordt.'
Toegevoegde waarde
Met de focus op kwaliteit en (duurzame) herkomst van de koffiebonen neemt Nespresso afstand van concurrerende (huis)merken die ook cups en pads maken. Deze toegevoegde waarde rechtvaardigt een premium prijs. Zoals MarketingTribune eerder meldde in de print-editie, zet Nespresso hiermee een volgende stap in de campagne die eerst voornamelijk dreef op lifestyle en George Clooney. Het merk biedt via deze link een test om je eigen koffie-kennis te meten. Door 39 vragen in te vullen, kunnen deelnemers hun koffiekennis volgens Nespresso testen en uitbreiden. 'Door de uitleg die gegeven wordt, krijg je direct inzicht in datgene waar Nespresso elke dag mee bezig is: het creëren van het perfecte kopje koffie.' De winnaar mag samen met een reisgenoot naar het land van de koffieplantages Costa Rica. Deelnemen kan vanaf vandaag tot uiterlijk 15 juli 2015. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- usp
- Costa Rica
- boon
- premium
- huismerk
- Nestle
- Mark Ruijgrok
- reis
- koffieconnaisseur
- algemeen directeur
- cup
- koffieland
- ervaring
- lifestyle
- herkomst
- Nespresso
- koffie
- George Clooney
- koffiegeur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing