Nieuw culinair experiment in Utrecht: Maal Tien
- Food-en-retail
- 10 jun 2015 @ 09:13
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFood
- 10 jun 2015 @ 09:13
- Redactie Food en Retail
Utrecht is een nieuw culinair experiment rijker. Het betreft 'Maal Tien', een door bureau Vers Vermaak bedacht restaurantconcept. Tijdens komende zomerdagen kan je als bezoeker en fan van lekker eten genieten van menu’s van verschillende koks en verschillende acts. De keukenapparatuur is voor een groot deel gesponsord door Metos.
Culinair concept
Het idee achter Maal Tien is simpel: je koopt als bezoeker een kaartje voor een driegangen-verrassingsmenu via internet, eventueel voorzien van dieetwensen om vervolgens op de avond zelf verrast te worden met een menu dat is samengesteld en bereid door een chefkok die normaal gesproken in een restaurant werkt. Vers Vermaak biedt op die manier iedere zaterdag de bezoeker een totaal ander menu, waarbij de chefkok een podium krijgt voor zijn of haar kookkunsten.
De verdere culinaire lineup met tien topchefs is als volgt:
30 augustus : Pieter Jobse (Wilhelminapark, Utrecht) (uitverkocht)
6 september : Remco van der Weert (Goesting, Utrecht)
13 september : Peter Bras (voorheen De Rechtbank, Utrecht)
20 september : Bart van den Bergh (San Siro, Utrecht)
4 oktober : Erik van den Eijnde (De Keuken van Gastmaal, Utrecht)
11 oktober : Vincent Splinter (Hotelschool, Den Haag)
18 oktober : Raoul Witteman (C’est ça, Utrecht)
25 oktober : Leon Prins (Zussen, Utrecht)
1 november : André Malotaux (Maal Tien, Utrecht)
8 november : Ernst Benjamin (As, Amsterdam)
De keukenapparatuur is voor een groot deel gesponsord door Metos, een bedrijf dat professionele keukens bouwt, 'iets dat ze onder andere ook gedaan hebben voor Ron’s Gastrobar in Amsterdam', aldus de initiatoren van het concept.
Het restaurant
Maal Tien is een tijdelijk restaurant en daarom heeft Vers Vermaak besloten om een het restaurant in campingstijl op te trekken, compleet met parasols, (kunst)gras, windschermen en tuinstoelen. Campingbestek kan je er niet vinden; de couverts worden netjes en strak opgedekt.
Vermaak
Tijdens iedere ‘avond Maal Tien’ krijgen bezoekers niet alleen fijn eten voorgeschoteld, ook ‘vers vermaak’ staat voor iedere avond op het programma. Welk vermaak er op welke avond geprogrammeerd staat blijft een verrassing tot aan binnenkomst. Tijdens de opening was gitarist Wouter Poot te gast en speelde hij in verschillende sessies eigen werk.
Dranken
In Maal Tien kunnen gasten kiezen uit een volwaardig assortiment aan dranken. Er zijn verschillende bieren (alleen op fles), de wijnen worden geleverd door het Utrechtse ‘Vindependant’ en de koffie wordt verzorgd door een kundige barista. Tickets voor een avond in Maal Tien kosten €29,50 excl. fee per stuk, meldt de organisatie. 'Hiervoor krijg je een driegangenmenu. De drankjes kunnen bezoekers op de avond zelf afrekenen. Voor de opening zijn nog een aantal kaarten verkrijgbaar, voor de andere avonden zijn nog kaarten beschikbaar, maar ook hiervoor lopen mensen warm, gezien de verkoop. De opening was een groot succes, dus Maal Tien belooft een mooie aanvulling in het Utrechtse uitgaansleven te worden'
Adres Maal Tien
Cab-rondom 90A (ingang tegenover Station Utrecht Zuilen)
3534 BE Utrecht
De tent is iedere zaterdag open vanaf 18.00 uur, kaarten zijn te koop via deze link. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- kok
- lekker
- menu
- culinair experiment
- As
- genieten
- Utrecht
- Vers Vermaak
- bezoeker
- Maal Tien
- verrassingsmenu
- restaurantconcep
- fan
- chef
- zaterdag
- verschillend
- eten
- bureau
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing