Nieuw culinair experiment in Utrecht: Maal Tien

Nieuw culinair experiment in Utrecht: Maal Tien
  • Food-en-retail
  • 10 jun 2015 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Utrecht is een nieuw culinair experiment rijker. Het betreft 'Maal Tien', een door bureau Vers Vermaak bedacht restaurantconcept. Tijdens komende zomerdagen kan je als bezoeker en fan van lekker eten genieten van menu’s van verschillende koks en verschillende acts. De keukenapparatuur is voor een groot deel gesponsord door Metos.

Culinair concept
Het idee achter Maal Tien is simpel: je koopt als bezoeker een kaartje voor een driegangen-verrassingsmenu via internet, eventueel voorzien van dieetwensen om vervolgens op de avond zelf verrast te worden met een menu dat is samengesteld en bereid door een chefkok die normaal gesproken in een restaurant werkt. Vers Vermaak biedt op die manier iedere zaterdag de bezoeker een totaal ander menu, waarbij de chefkok een podium krijgt voor zijn of haar kookkunsten.

De verdere culinaire lineup met tien topchefs is als volgt:
30 augustus : Pieter Jobse (Wilhelminapark, Utrecht) (uitverkocht)
6 september : Remco van der Weert (Goesting, Utrecht)
13 september : Peter Bras (voorheen De Rechtbank, Utrecht)
20 september : Bart van den Bergh (San Siro, Utrecht)
4 oktober : Erik van den Eijnde (De Keuken van Gastmaal, Utrecht)
11 oktober : Vincent Splinter (Hotelschool, Den Haag)
18 oktober : Raoul Witteman (C’est ça, Utrecht)
25 oktober : Leon Prins (Zussen, Utrecht)
1 november : André Malotaux (Maal Tien, Utrecht)
8 november : Ernst Benjamin (As, Amsterdam)

De keukenapparatuur is voor een groot deel gesponsord door Metos, een bedrijf dat professionele keukens bouwt, 'iets dat ze onder andere ook gedaan hebben voor Ron’s Gastrobar in Amsterdam', aldus de initiatoren van het concept.

Het restaurant
Maal Tien is een tijdelijk restaurant en daarom heeft Vers Vermaak besloten om een het restaurant in campingstijl op te trekken, compleet met parasols, (kunst)gras, windschermen en tuinstoelen. Campingbestek kan je er niet vinden; de couverts worden netjes en strak opgedekt.

Vermaak
Tijdens iedere ‘avond Maal Tien’ krijgen bezoekers niet alleen fijn eten voorgeschoteld, ook ‘vers vermaak’ staat voor iedere avond op het programma. Welk vermaak er op welke avond geprogrammeerd staat blijft een verrassing tot aan binnenkomst. Tijdens de opening was gitarist Wouter Poot te gast en speelde hij in verschillende sessies eigen werk.

Dranken
In Maal Tien kunnen gasten kiezen uit een volwaardig assortiment aan dranken. Er zijn verschillende bieren (alleen op fles), de wijnen worden geleverd door het Utrechtse ‘Vindependant’ en de koffie wordt verzorgd door een kundige barista. Tickets voor een avond in Maal Tien kosten €29,50 excl. fee per stuk, meldt de organisatie. 'Hiervoor krijg je een driegangenmenu. De drankjes kunnen bezoekers op de avond zelf afrekenen. Voor de opening zijn nog een aantal kaarten verkrijgbaar, voor de andere avonden zijn nog kaarten beschikbaar, maar ook hiervoor lopen mensen warm, gezien de verkoop. De opening was een groot succes, dus Maal Tien belooft een mooie aanvulling in het Utrechtse uitgaansleven te worden'

Adres Maal Tien
Cab-rondom 90A (ingang tegenover Station Utrecht Zuilen)
3534 BE Utrecht
De tent is iedere zaterdag open vanaf 18.00 uur, kaarten zijn te koop via deze link. (PvWK) 
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken