Nieuw management team Bakker Bart past formule aan

Nieuw management team Bakker Bart past formule aan
  • Food-en-retail
  • 8 jun 2015 @ 09:10
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Onder leiding van algemeen directeur Herbert Schalkwijk zet een nieuw management team van Bakker Bart in op een nieuwe koers waarbij transparantie, het winnen van vertrouwen en focus op de consument centraal staan.

Schalkwijk: 'we merken dat we het vertrouwen van onze franchisenemers aan het terugwinnen zijn. We focussen ons dan ook bewust op samenwerking en betrokkenheid. Voor de korte termijn betekent dit krachtige herkenbare campagnes waarmee we een groter publiek willen aanspreken, voor de lange termijn zal dat een strategische verandering van de formule zelf zijn.'

Landelijke campagne
Op dit moment voert Bakker Bart gedurende drie weken de eerste grote landelijke campagne, de Roze Gekte. De Roze Gekte, die veel winkelgebieden momenteel Bart-roze kleurt, is de eerste zichtbare uiting van die nieuwe koers. Herbert Schalkwijk: 'met de campagne, waarin herkenbaarheid en klantbehoefte centraal staan, willen we iedereen verrassen en inspireren.'

Roze en verrassend
Bakker Bart dikt de campagne aan met twee van de meest opvallende kenmerken: de kleur (Bart) roze en het speelse karakter. De filialen zijn daarom ‘over de top’ roze, evenals (waar mogelijk) het omliggende winkelgebied. De acties zijn inhoudelijk opvallend door extreme aanbiedingen in een 1-2-3 staffelvorm. 'De Roze Gekte 1-2-3 weken moet een steeds terugkerende, herkenbare campagne zijn die mikt op een groot publiek. Maar waar vooral ook onze franchisenemers zich in herkennen', aldus Schalkwijk.  De campagne duurt drie weken en loopt nog tot en met 21 juni. Meer informatie over de campagne staat hier. (PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken