SuitSupply scoort belangrijke Europese e-commerce award

SuitSupply scoort belangrijke Europese e-commerce award
  • Food-en-retail
  • 11 jun 2015 @ 08:24
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsWeb

SuitSupply heeft een van de drie gouden European E-commerce Awards gewonnen die zijn uitgereikt in Barcelona op de Global E-commerce Summit (GES). Het Nederlandse pakkenmerk ontving de 'Omnichannel Award'. De 'Entrepreneurial Award', vorig jaar een prijs voor Bol.com, ging naar MicksGarage. Asos won de Pure Player Award.

SuitSupply kreeg de prijs voor de onderneming die online en offline kanalen op de beste manier combineert. Het bedrijf, dat onlangs de van de KLM afkomstige marketeer Martijn van der Zee aantrok, liet Marks & Spencer (zilver), Ikea (brons) en de andere genomineerden achter zich. Volgens de internationale jury dankt SuitSupply de Europese onderscheiding aan 'de continue inspanningen om de bedrijfsstructuur te heroverwegen en opnieuw uit te vinden.'

Entrepreneurial Award
MicksGarage ontving de prestigieuze Entrepreneurial Award. De online verkoper van auto-onderdelen, klassiek gestart vanuit een garage, blinkt volgens de jury uit in originaliteit en ondernemendheid. Eerder ging MicksGarage met de belangrijkste nationale Ierse webwinkelprijs aan de haal, waarmee het de nominatie in de wacht sleepte. Namens ons land was Neerlands beste webwinkel Coolblue genomineerd. De nummer 4 van de Twinkle100 greep in 2013 net naast de Europese hoofdprijs, dit jaar bleef het bedrijf met lege handen. Het zilver ging naar het Deense SkatePro, het brons naar het Britse Green Man Gaming.

Pure Player Award
De Pure Player Award werd de prijs voor het Britse Asos, dat buiten zijn thuismarkt niet of nauwelijks meer groeit de laatste tijd. Farfetch, ook uit de UK, won zilver, de Italiaanse Yoox Group brons. Volgens de jury heeft Asos zijn zichtbaarheid op een innovatieve manier vergroot, en verkoop op een efficiënte manier gecombineerd met customer care. (bronnen: BBP, GES, Twinkle)

foto: campagnebeeld Suitsupply by Carli Hermes

Meer info over GES klik hier

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken