Winnaars Shopper Marketing Jaarcongres bewijzen waarde van winkelvloeractivatie

Winnaars Shopper Marketing Jaarcongres bewijzen waarde van winkelvloeractivatie
  • Food-en-retail
  • 16 jun 2015 @ 17:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieEvenementCongres

Young Perfect, PSfm (Bugles) en ChannelUp hebben op het Shopper Marketing Jaarcongres 2015 een Shopper Marketing Activatie Award gewonnen. Technologie inzender Boost Group werd beloond met een nominatie, deze categorie kende geen winnaar vanwege het beperkte aantal inzenders. Dat gebeurde in respectievelijk de categorieën Display, Field Marketing en Geïntegreerd Activatie Programma. De winnaars onderstrepen volgens juryvoorzitter Hugo Schrameyer dat winkelvloeractivatie de laatste jaren een stevige professionaliseringsslag heeft doorgemaakt en onmisbaar is geworden binnen de brandmarketing.

De jury die verantwoordelijk was voor het aanwijzen van de winnaars en genomineerden kwam dinsdag 26 mei bij elkaar om een oordeel te vellen. De bleek allerminst een gemakkelijke opgave, te meer omdat de inzendingen veelal van een bijzonder hoge kwaliteit waren. Juryvoorzitter Hugo Schrameyer, hoofdredacteur van Shopper Marketing Update: ‘dat juryleden op sommige onderdelen stevig hebben gediscussieerd over de inzendingen, bewijst dat veel toeleveranciers beslist met elkaar kunnen wedijveren. Veruit de meest inzendingen waren van een uniek hoge kwaliteit, hetgeen bewijst dat winkelvloeractivatie de laatste jaren een stevige professionaliseringsslag heeft doorgemaakt. Brandmarketing kan zich niet meer veroorloven om dit traject in het contact met de shopper te verwaarlozen. Shopper marketing laat daarmee een ongekend positief groeipotentieel zien.’

Caroline 't Hart, salesmanager van winnaar en activatiebureau Young Perfect, was erg blij met de prijs. 'Vroeger waren er veel prijzen in onze branche, maar dat is de laatste jaren voorbij. Het is hartstikke gaaf om beloond te worden voor onze innovaties.' 
Haar bureau was onder meer verantwoordelijk voor de AH Smoothies die in week 12 en 13 werden uitgedeeld in alle 1560 vestigingen van AH en voor de salad in a jar actie van Carbonell Olijfolie afgelopen weekend. 'Het gaat om waardetoevoeging, we stappen dan ook steeds meer af van de prijspromotie', zo licht ze toe. 

Piet-Hein de Porto van Intersnack is de hele dag geweest en onderschrijft de visie van Van 't Hart. Die visie werd eerder op de dag ook eloquent verwoord door Christian van Someren. 'Dat heb ik ook meegenomen uit zijn verhaal. 'Het gaat vooral om groei, niet per se om winst maken op de korte termijn.'

Robbert van Loon van Boost Group, maker van een cashbackapplicatie die al door meer dan 100 merken wordt gebruikt, werd beloond met een nominatie en voelt zich daarmee een winnaar. 'We zijn pas een aantal maanden bezig en winnen nu al meteen een prijs. Het voelt als de hoofdprijs.'
Hearst is één van de partijen die gebruik maakt van de cashbackapplicatie. 'Dat zorg al voor een bereik van twee miljoen potentiële shoppers', zo licht Van Loon toe. 
Cashback bestaat al lang met bijvoorbeeld een bekende exponent als Scoupy. Volgens Van Loon onderscheidt Boost zich door focus. 'Bij Scoupy is de app een onderdeel van hun producten. Bij ons is het hét product. Deze prijs bewijst dat we daarmee op de goede weg zijn.' 

 

De jury bestond uit:

• Charles Borremans, partner bij reclamebureau Goud Activatie.
• Andrea Holbova, Shopper Strategy, Insight & Capabilities Manager Devloped Markets bij PepsiCo Europe.
• Arjan Oosterlee, shopper- & trade marketingspecialist bij Business Developers.
• Ed Tchai, Entrepreneur en Instore Marketing Specialist Tchai International.
• Ard van Leeuwen, partner/owner Kega.


Kort overzicht van de genomineerden & winaars:

Categorie Display:

Genomineerd: Boost Group (Prince) en Schumacher (Belvita)
Winnaar:Young Perfect (Funky Fridge)

Categorie Field Marketing:

Genomineerd: PSfm (De Hollandse garnaal) en Young Perfect (Boursin)
Winnaar: PSfm (Bugles)

Categorie Geïntegreerd Activatie Programma:

Genomineerd: Young Perfect (Hete Bliksem), Kega (Canon) en Square Melon (Lamb Weston)
Winnaar: ChannelUp (Albert Heijn ontbijt)

Foto: De winnaars van Bugles, Hugo Schrameyer rechts. 

Klik hier voor het ochtendverslag van het Shopper Marketing Jaarcongres 2015


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken