Old Amsterdam introduceert de Old Burger

Old Amsterdam introduceert de Old Burger
  • Food-en-retail
  • 9 jul 2015 @ 12:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Iedereen kent Old Amsterdam als de oude kaas voor op brood of als blokje bij de borrel. Maar er zijn veel meer manieren om met Old Amsterdam een gerecht lekkerder te maken, denkt de kaasmaker. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van Old Amsterdam. Dit resulteert in de introductie van de ‘Old Burger’, een sappige burger met daarop een dikke plak Old Amsterdam tussen twee stukken stoer brood. De nieuwe campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Etcetera.

De Old Burger-campagne van Old Amsterdam kent een 360-gradenbenadering, waarin zowel TV, events, online, retail als social/PR worden ingezet. In de nieuwe commercial (zie onder) van Old Amsterdam maakt Nederland kennis met de Old Burger. Omdat in de Old Burger-campagne alles draait om smaak, maakt de Old Burger deze zomer een tour langs verschillende (food)festivals, meldt de producent. 'Op deze manier krijgt heel Nederland de kans om de burger te proeven. Voor wie de Old Burger daarna nog een keer zelf wil maken, deelt Old Amsterdam het originele recept, inclusief een speciale ‘Making of’-video, om de burger ook thuis te kunnen maken.'

Old Amsterdam heeft ook verschillende foodbloggers uitgedaagd om de Old Burger te maken. Tevens zullen er deze zomer – tijdelijk – speciale burger slices verkrijgbaar zijn in verschillende supermarkten. De nieuwe commercial, het Old Burger-recept, de ‘Making of’, de ‘Making of’ van de ‘Making of’ en de agenda van de festivaltour zijn te vinden op de speciale Old Burger-website. (PvWK)

Credits:
Bureau: Etcetera
Opdrachtgever: Old Amsterdam
Creatie: Maarten Reynen, Michiel Otting, Ben Imhoff (CD)
Account: Netteke Bak, Anouk Muijsson
Producer bureau: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Tobias Pekelharing
Producer: Collin Maas, Sanne Rosinga
Camera (DOP: Jo Vermaerke
Postproductie: De Grot
Editor: Teun Rietveld
Geluidsstudio: Earforce
Sounddesign: Earforce
Verantwoordelijk bij klant: Bregtje van Aalten, Marjolijn Maas, Chantal Nomden
 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken