Truus.nl team lanceert startup SphereMall: iedereen zijn eigen webshop
- Food-en-retail
- 23 jul 2015 @ 14:48
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnlineWinkelen
- 23 jul 2015 @ 14:48
- Redactie Food en Retail
De Nederlandse startup SphereMall richt zich naar eigen zeggen op échte personalisatie van online shopping met de consument als startpunt. ‘Wat vandaag de dag personalisatie wordt genoemd, is het vermelden van een persoonsnaam boven een nieuwsbrief of het creëren van een aantal klantsegmenten. Dit heeft echter nog niets met personalisatie te maken. Dat gaat om individuele voorkeuren, ofwel starten vanuit de consument’, aldus oprichter Christian van Someren.
De gigantische groei in beschikbaar online assortiment van de afgelopen jaren noodzaakt volgens hem tot een vernieuwde kijk op presentatie van dit assortiment aan de consument. 'Partijen als als Amazon en Alibaba bieden honderden miljoenen producten aan, het wordt voor consumenten steeds moeilijker om te vinden wat ze zoeken. Of om verrast te worden. In principe krijgt iedereen hetzelfde assortiment voorgeschoteld. Ook aanbevelingen als “anderen kochten ook” laten nog steeds veel te wensen over als het op relevantie aankomt.'
SphereMall bouwt op het assortiment van bestaande online winkels voor iedere consument een eigen online warenhuis, legt Van Someren uit. Door het vastleggen van bepaalde productkarakteristieken en toevoegen van consumentenvoorkeuren voor deze karakteristieken, kan niet alleen een relevant advies worden gegeven, maar ook de context worden meegewogen. 'Een groot deel van het team dat samen aan SphereMall werkt, was eerder samen verantwoordelijk voor de online supermarkt Truus.nl. Na het vroegtijdige einde van Truus.nl is iedereen zijn eigen weg gegaan, maar het gevoel dat we samen iets bijzonders hadden bereikt bleef hangen. Inmiddels zijn we met een groot deel van het team al weer 8 maanden aan het werk om SphereMall vorm te geven.’
Na Truus.nl heeft oprichter Van Someren veel e-commerce operaties van dichtbij mee mogen maken, vertelt hij. 'Keer op keer waren het dezelfde uitdagingen die overwonnen moesten worden. Beperkingen in datastructuren, al jaren eenzelfde benadering van e-commerce platformen -van Magento tot ATG- en een focus op een zo functioneel mogelijke omgeving om de conversie te optimaliseren. ‘Het is tijd voor een baanbrekende innovatie in online shopping, die hopen wij te brengen.’ Net als ten tijde van Truus.nl is er weer een hechte samenwerking met de Erasmus Universiteit, melden de ondernemers trots. 'Op basis van de modellen die ten tijde van Truus.nl zijn ontwikkeld, is inmiddels iemand gepromoveerd. Op een combinatie van deze kennis en in eigen huis ontwikkelde modellen is de technologie van SphereMall gebouwd.'
Op 31 juli zal SphereMall zichzelf presenteren op RISE Conference in Hong Kong. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- nieuwsbrief
- starten
- start up
- Christian van Someren
- startpunt
- voorkeur
- online shopping
- SphereMall
- écht
- creëren
- persoonsnaam
- webshop
- Hong Kong
- Twinkle
- groei
- klantsegmenten
- personalisatie
- personalisatie
- oprichter
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing